Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#173119
Hej.

Jeg har lige købt Clint DC1 og umiddelbart fungerer den fint. Jeg har dog 2 problemer med den, som jeg vil høre om andre også har.

1. Når jeg sætter min eksterne 2,5" harddisk uden strømforsyning til, sker der intet i et par sekunder og derefter siger den USB drev er frakoblet og det gør den så for hvert minut eller 2. Hvis jeg så prøver at gå ind i menu, under disk, fortæller den at jeg ikke har tilkoblet nogen disk. Hvis jeg tager harddisken ud af holderen og smider den i en dockingstation med strømforsyning, finder den harddisken. Jeg har prøvet med 3 forskellige eksterne 2,5" harddiske uden strømforsyning. Jeg har også ringet og talt med support hos Clintdigital og de siger, den skal kunne køre med en 2,5" ekstern harddisk uden strømforsyning.

2. Uret på forsiden viser forskellige tidspunkter, nogle gange 5 minutter bagefter og nogle gange 3 minutter foran. Når jeg så starter boksen op, står den i første omgang på kl. 02.00 og så går der et par sekunder, så står den rigtigt. Når jeg så slukker om aftenen, står det korrekt og om morgenen viser den så forkert i enten den ene eller anden retning.

Har en af jer en forklaring på dette eller skal den bare retur og i så tilfælde, skal jeg bare få den byttet eller skal jeg gå efter en anden, f.eks. Denver DVB-C 110HD.

Tommy
Af steen6400
#173146
Clint DC1 er god så det er ingen grund til at skifte. Men derfor kan dit eksemplar godt være defekt. Jeg ville starte med at sikre mig nyeste firmware og hjælper det ikke må du få en bytter. Jeg ved at fx iomega select 320GB virker (2.5" uden ekstern forsyning).
Af sundaydiver
#174620
Blot til orientering: Min Clint DC1 fungerer sammen med min WD 500 GB harddisk uden strømforsyning
Af Tommybj
#174667
Jeg fik aldrig skrevet tilbage med hvad jeg gjorde. Men jeg leverede Clint DC1 tilbage og afventede et godt tilbud på Denver HD110. Det har jeg nu fundet og købt Denver HD110, men den giver også problemer. Den kan nemlig ikke vise den korrekte tid når jeg har stillet ind på Kanal 5 og 6'eren. Der viser den tiden 15 minutter forkert, når jeg så går tilbage til f.eks. DR1, så går tiden tilbage til den korrekte. Desuden har jeg også prøvet at købe en anden Clint DC1, men den har samme problem som den første, tiden er 3 minutter forkert og kan ikke finde min eksterne harddisk. Vedr. tiden tror jeg selv, det må være min antenneforening, der sender signalet forkert ud. For Kanal 5 og 6'eren er de eneste, der bliver sendt ud på frekvensen. Vedr. den eksterne harddisk må det være mine 3 harddiske, der ikke kan med Clint DC1. Så enten må jeg finde mig i at jeg ikke kan optage fra Kanal 5 og 6'eren og afhænde Clint DC1 eller også må jeg ud og investere i en harddisk, der kan med Clint DC1 og afhænde Denver HD110. Den sidste er den mindst acceptable, da jeg derved lige så godt kunne købe en harddiskoptager og få den sidste luksus med.