Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Integra
#167439
Jeg er flyttet i ny lejlighed, hvor min nye udlejer har valgt at sætte en parabol på taget, for så at trække at fælles antennebidrag over huslejen.

Jeg har indtil nu altid haft yousee som udbyder og mit kendskab til paraboler er derfor begrænset. Det er lykkedes mig at smide et ganske normalt antennekabel i væggen og finde kanalerne, som jeg har fået oplyst, at jeg skal kunne tage. Dog kan jeg kun finde disse kanaler analogt, hvilket jeg ikke forstår, da jeg troede at alt analogt efterhånden var lukket.

Søger jeg digitalt, finder jeg kun alle gratis kanalerne.

Det skal nævnes at mit tv kun har DVB-T og C, hvilket jeg ikke ved om det har noget at sige.

Kan det passe at kanalerne kun kan findes analogt, eller skal jeg blot have et eller andet, for også at kunne tage dem digitalt??

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#167444
Hvis dit tv ikek har DVB-S2 tuner, så vil du ikke kunne modtage tv-kanaler via parabol uanset hvad. Parabol-signaler er som udgangspunkt digitale, ja, men det lyder som om at jeres fællesantenne-anlæg tager tv-kanalerne ned via parabol og herefter omdanner dem til analog for derved at sende dem ud i jeres fælles-net.

Jeg tror du skal have fat i jeres antenne-gut for at høre hvordan systemet er sat op.
Af Integra
#167453
Jeg takker for svaret

Jeg har et Panasonic x10y, så synes umiddelbart ikke, at det skulle have en DSB-S2 modtager, men kan nu stadig finde kanalerne analogt.

Dog ændrer det jo næppe din pointe med, at signalet nok bliver omdannet ved parabolen og jeg derfor kun kan modtage det således.

Ender nok desværre med at må få mig yousee og dermed betale for 2 x tv signal