Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er dette rimeligt

Boxer har ret
1
33%
Boxer har ikke ret
2
67%
#163783
Hej Har en digital antenne på taget, købte Boxer box og abbonement på TV 2 fra januar, Nu kan jeg ikke se ARD (ZDF) Sverige 4 og NORGE 2 efter de er ændret, Boxer kan ikke hjælpe men tilbyder mig en ny box. Dette mener jeg ikke er rimeligt efter blot 2-3 måneder, at den box jeg køber allerede er forældet, er der andre som har samme problem, ???
Jeg føler mig fejlinformeret af Boxer, da jeg købte boxen. Boxer henviser til at det er gratis kanaler så de vil ikke gøre noget !:(
Af Kavi
#163798
Den oprindelige tanke var, inden at Boxer fik/vandt distributionsrettighederne, at alle lande i EU skulle sende nabolandes kanaler på eget distributionsnet.(Dvs., så også modtagerne i jylland fx. skulle kunne modtage svenske kanaler på en alm. (stue)antenne.) som en slags 'must-carry'kanaler. Imidlertid kan dette ikke dokumenters på nettet, da samtlige links har fået de dele fjernet. Da Boxer så fik disse distributionsrettigheder til de øvre 'mux', fik de tilsyneladende også lusket disse nabolandes kanaler ind under sine vinger.

For nyligt skiftede disse kanaler du nævner sammen med danske TV2 til at sende et signal, der kræver at din modtager har en DVB-T2 modtager samt at dit modul er Cl+. Boxer kan vel næppe klandres for, at senderne skifter til en ny standard?
Eller også skal man tage alle forhandlere af modtageudstyr under en paraply, og sagsøge hele bundtet for bevidst vildledning i salgsøjemed(Man skal jo af med de gamle modeller:). Set med de briller mener jeg ikke at Boxer er værre end andre. Derfor har jeg heller ikke kunne deltage i din afstemning.

Jeg købte mit fjernsyn for et år siden med en naiv tro på at jeg dermed var fremtidssikret - nu er det på det nærmeste reduceret til en 40" HD'monitor til 7000 kr. Sådan er vi nok mange, der føler sig revrendt i dag :(


Hvis du vil læse lidt om TVB-T2/Cl+ uden boxers 'farvning', så kopier hele nedenstående linie til din browser (Jeg kan ikke få linket til medtage alle cifrene i de efterfølgende 'brackets/tuborg' automatisk.)

http://www.hifipriser.dk/Articles/Artic ... 6604D92A39}

Når jeg søger kanalerne igennem, så får jeg 55 kanaler ind med min T2'tuner i recorderen. Når jeg søger med T'tuneren i fjernsynet, får jeg kun 41 kanaler ind. Begge er fra Samsung.