Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JohanKristian
#162330
Hej. Jeg døjer med dårlig tv forbindelse i mit soveværelse, hovedsageligt på TV2 News.

Jeg har desværre kun en antennestikdåse i min lejlighed og den sidder inde i stuen, herfra går der stik til TV, som bliver splittet i 2 og sendes hhv til TV'et i stuen og TV'et i soveværelset. Kablet ind til soveværelset er dog ca 15-20m langt, og går i gennem flere rum.
Alt dette er gjort med HF-tætte stik og splitter.

I stuen er der ikke noget problem med signalet, og der er overhovedet ingen udfald eller pixeleringer, men situationen er helt anderledes i soveværelset.

Hvis jeg ser TV2 News er der tit udfald, og mange pixeleringer, det skal siges at det kan godt være at det også sker på andre kanaler, men det er kun lige på TV2 News at jeg har oplevet det.

Vil en antenneforstærker hjælpe på mit problem, eller kan det være andet som gør dette?
Skal lige siges at hvis i får lyst til at linke til nogen produkter må de gerne være forholdsvis billige da jeg er på SU :-(

Håber i kan hjælpe.
Af Gonardo
#162337
Hvor langt er kablet til tv i stuen ? Bliver billedet bedere ved at kun at montere kablet i vægdåsen i stuen til tv i soveværelset ?

Udbyder ? er det analog eller digital vi snakker ?
Af JohanKristian
#162371
Gonardo skrev:Hvor langt er kablet til tv i stuen ? Bliver billedet bedere ved at kun at montere kablet i vægdåsen i stuen til tv i soveværelset ?

Udbyder ? er det analog eller digital vi snakker ?
Tv kablet ind til stuen er ca 2 meter langt og i stuen er tv signalet meget højt. Men signalet på TV2 News er nede på 33% i soveværelset.

Jeg har desværre ikke mulighed for at sætte kablet til soveværelset direkte i vægdåsen da kablet simpelthen ikke er langt nok.

Jeg modtager tv fra Hjørring Antenneselskab som modtager det fra Stofa, og det er selvfølgelig digitalt tv der tales om her.
Af Gonardo
#162373
Få lavet et kort mellem kabel med han og hun stik, så det bliver langt nok :-)

På hvilken frekvens ligger TV2 News ? ligger der ikke andre programmer på den frekvens ?

Er det en f-stik splitter du bruger til at dele signalet med ? Få tjekket alle samlinger igen mål om skærmen har forbindelse i begge ender...evt. links til stik/splitter og kabel...
Af JohanKristian
#162575
Gonardo skrev:Få lavet et kort mellem kabel med han og hun stik, så det bliver langt nok :-)

På hvilken frekvens ligger TV2 News ? ligger der ikke andre programmer på den frekvens ?

Er det en f-stik splitter du bruger til at dele signalet med ? Få tjekket alle samlinger igen mål om skærmen har forbindelse i begge ender...evt. links til stik/splitter og kabel...
Jeg har desværre ikke mulighed for at lave et kort kabel så det rækker da jeg er ved at få skiftet gulv, lofter og vægge efter en vandskade.

TV2 News ligger på frekvens: 834MHz

Jeg har lige fundet ud af at TV3 Puls kan jeg heller ikke se mere, den ligger på frekvens 826MHz

Jeg har tjekket alle samlinger osv og der er ikke noget i vejen med dem, jeg bruger HF-tætte stik hele vejen, og splitteren er også en f-splitter.
Af Gonardo
#162576
Ok, tror du har byttet om på de 2. frekvenser ifølge denne her liste:

http://digitalt.tv/dvb-c-frekvenser-hjoerring/

Du burde også have problemer på de andre programmer, som ligger på de 2. frekvenser...

Vi venter bare og ser på det når du har mulighed for at trække et kabel direkte fra stuen og ind i soveværelse, før ved vi ikke om det er nødvendigt med en dyr forstærker til de høj frekvenser :)
Af JohanKristian
#162582
Gonardo skrev:Ok, tror du har byttet om på de 2. frekvenser ifølge denne her liste:

http://digitalt.tv/dvb-c-frekvenser-hjoerring/

Du burde også have problemer på de andre programmer, som ligger på de 2. frekvenser...

Vi venter bare og ser på det når du har mulighed for at trække et kabel direkte fra stuen og ind i soveværelse, før ved vi ikke om det er nødvendigt med en dyr forstærker til de høj frekvenser :)
Altså jeg har bare tastet de tal ind som stod under INFO på mit tv, har ikke tjekket hos HAS :-)
Af JohanKristian
#162867
Nu skal i høre. Jeg har købt mig et nyt tv da det gamle var alt for stort, undstøttede ikke MPEG4 og havde ikke indbygget DVD som jeg gerne ville have.

Fik sat det op i går, og nu kan jeg godt se TV2 News, der kommer godt nok få pixeleringer en gang i mellem, men Stofanet har gravet et nyt kabel ind til min lejlighed som jeg regner med at de sætter til engang i ugen, så jeg satser på at det forsvinder på det tidspunkt.

Men så er mit spørgsmål, kan signalet godt forværres bare fordi signalet gik ind en MPEG4 boks, og videre til tv'et med HDMI kablet?
Af JohanKristian
#163459
Hej igen. Har nu fået løst problemet helt. Nu er det nye kabel fra vejen sat til, og problemet er forsvundet. Selvom det gamle tv, med MPEG4 boksen er sat til, kan jeg uden problem se tv2 news.

Håber det måske kan hjælpe andre :-)
Af Kavi
#163462
JohanKristian skrev:Hej igen. Har nu fået løst problemet helt. Nu er det nye kabel fra vejen sat til, og problemet er forsvundet. Selvom det gamle tv, med MPEG4 boksen er sat til, kan jeg uden problem se tv2 news.
Ahhh.... så man skal blot grave et nyt kabel ned i vejen, så kører det igen som det skal 8)
Af JohanKristian
#163478
Kavi skrev:
JohanKristian skrev:Hej igen. Har nu fået løst problemet helt. Nu er det nye kabel fra vejen sat til, og problemet er forsvundet. Selvom det gamle tv, med MPEG4 boksen er sat til, kan jeg uden problem se tv2 news.
Ahhh.... så man skal blot grave et nyt kabel ned i vejen, så kører det igen som det skal 8)
Haha ja, ved godt at det ikke lige er noget man gør selv. Men hvis man døjer med ustabilt internet og ustabilt tv forbindelse, så kunne det være en mulighed. Og hvis man er heldig som jeg var så skal man ikke betale en krone selv :-)