Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af shh
#161639
Mig bekendt er DVB-C og Windows Media Center (med guide etc) ikke altid så nemt.

Det er langt fra alle DVB-C tunere som har drivere der vil fungere inde fra Windows Media Center. Det ligger vist til grund i at DVB-C standarden i USA ligger i et andet frekvensleje end EU. Driveren skal derfor selv flytte frekvensen for at Windows Media Center kan finde kanaler hos f.eks. Yousee. Jeg anvender selv FireDTV tunere som netop har driver der kan håndtere dette, desværre produceres de ikke længere.

Hvis det var mig, ville jeg kigge på en HD Homerun netværks tuner, så er der pludselig TV på samtlige PC'er på netværket og det spiller med virtuelle tunere på Windows Media Center. http://digitalt.tv/hdhomerun/
Af Didia1
#161642
Jeg mangler lige at fortælle, at vores antennestik hvor Yousee kommer ind og sidder 6 meter fra hvor internet routeren er. Begge i stuen.

TV og internet er ikke samme udbyder (TV=Yousee) og Internet=fullrate.

Det som vi ønsker er, at trække signalet fra et antennestik på 1. sal hen til computeren som skal have en tuner og kabel.

Findes der en rigtig god løsning?

Er det så Elgato EyeTV Hybrid som vil være den bedste løsning?
Eller er der andre bud ?

/Didia
Af Olfred
#161666
Hvis du vil slippe for ledninger og ofre lidt ekstra, lyder homerun som en god løsning, kender den dog ikke.

I min verden er Windows media Center ikke fantastisk, så kan ikke se fordelen i en tuner der er kompitabel hermed.
Af Olfred
#161682
Lige en rettelse til det jeg skrev om elgato hybrid.

Til windows-pc'ere er der TerraTec Home Cinema. Det er kun på mac det er EyeTV der bliver installeret.

Begge programmer og alle drivere er med på den medfølgende cd (selvfølgelig).