Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Martin Lund
#158305
Jeg har monteret en Denver DVB-T tuner-box (købt i Aldi) efter alle kunstens regler, men har alt for mange og voldsomme pixeleringer. Et nyt Sony-fladskærmsTV på samme kabel giver stort set ingen billedforstyrrelser.

Vil det hjælpe, at returnere Aldi-boxen og skifte til eksempelvis Triax T-HD405VA?
Altså med andre ord: vil det være en signalteknisk bedre løsning?

/ML
Af nesager9
#158310
Martin Lund skrev:Jeg har monteret en Denver DVB-T tuner-box (købt i Aldi) efter alle kunstens regler, men har alt for mange og voldsomme pixeleringer. Et nyt Sony-fladskærmsTV på samme kabel giver stort set ingen billedforstyrrelser.

Vil det hjælpe, at returnere Aldi-boxen og skifte til eksempelvis Triax T-HD405VA?
Altså med andre ord: vil det være en signalteknisk bedre løsning?

/ML
Triax boksen kører fint,der er dog kommet en ny med DVB-T2 tuner,hvis du vil se Tv2 HD.
Af mik57
#158311
bruger selv denveren ,den fungerer fint her ,den er ok til prisen . husk godkendte antennekabler.
Af Martin Lund
#158333
Tak for svaret.

Som antydet er kabling og stik efter de gængse standarder.

Jeg vil fortsat gerne høre kommentarer fra forumdeltagere, som har viden om eller erfaringer vedr. tuner i nyere Sony-fladskærm, Denver-box og/eller Triax-box.

/ML
Af akselj
#159754
Hvordan er sin signalstyrke og kvalitet?

Både på Tv og box.

Hvordan fordeler du signalet?
Af Martin Lund
#159766
Forstærker efterfulgt af 2-splitter.

Sony'en viser grøn bjælke (95-98%) det meste af tiden. Ens på begge grene.

Hvad Denverboxen viser af signalstyrke ved jeg ikke, og nu er det også ligegyldigt, for den er sendt retur.
Har dog ikke købt en anden tuner til soveværelsesgrenen endnu. Så jeg er åben for gode forslag....

/ML