Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Manse
#12407
Jeg står i den situation at jeg lige har købt denne modtager: http://www.hardwaretest.dk/test_show.asp?id=5560
Jeg har modtaget den og sat den til. Det fungerer fint når jeg bruger min egen antenne, og jeg kan modtage de normale kanaler: DR1, TV2 og DR2. Jeg har dog stofa installeret i min lejlighed. Mit problem er når jeg sætter den til der, og prøver at søge på kanalerne finder den ingen? Er dette fordi den kun kan modtage analoge signaler og ikke digitale? (som jeg formoder Stofa sender?)
Af M-Sniper
#12408
Hej Manse

Stofa sender digitalt, men det kan kun modtages via deres egne digitam bokse, som man nok lejer eller sådan noget.

Den digital tuner du har købt kan kun bruges til luftbåren digital signal..
derfor DVB-T

så findes det du måske er ude efter, den kabel førte digital modtagher der er betegnet DVB-C

og til sidst den satelit båren digital modtager der er betegnet DVB-S

DVB-T duner kan man altså ikke bruge til DVB-C eller -S for den sags skyld..

Der findes tv tuner kort også med DVB-T og DVB.C tuner i. måske skulle du gå efter det..

Godt nytår..
Af Manse
#12416
Ok. Har du eventuelt et kort/usb-reciever du kan anbefale? Mit eget fjernsyn er sluttet direkte til væggen via et antennekabel. Altså ikke nogen box der står hos mig.

Godt nytår til dig også! Og tak for hjælpen indtil videre.
Af M-Sniper
#12474
Hej igen

En søgning på DVB-C modtager hos edb priser gav denne resultat:
TwinhanDTV Cab-CI (DVB-C-modtager)
Men jeg tvivler du kan se telias stofa Digitale kanaler på denne, det kræver nok en Ca-modul som det hedder, som kan kode signalerne om.

En søgning på dvb-t + analg tuner på samme side var der mange..
både som usb og pci.
DVB-T og Analog 1 søgning
DVB-T og Analog tuner 2. søgning

om hvilke tuner er bedst??? må jeg nok svare, det ved jeg ikke....
der er nogle bruger der gver de forskellige kort/usb tuner karakter. om man vil tro på det eller ej. det op til en selv..

Sorry jeg ikke kan være mere behjælpelig.