Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#152671
Hej allesammen.

Jeg har en normal DVB-T zapper-boks fra Boxer TV, og har derudover ved siden af en gammel harddiskoptager.

Jeg har tilsluttet min zapper-boks til fjernsynet, og billedet er fint. Jeg tilslutter derefter harddiskoptageren til mit fjernsyn, og forsøger at optage et program (eksempelvis 6'eren) - men der kommer blot en sort skærm.

Hvad er grunden til dette? Kan det være HDCP kodningen?
Af lago9
#152694
Du skal tilslutte optageren til DVB-T boksen
med et scartkabel og et til TVet
og indstille optageren på AV.

Eller et alm. antendekabel fra boks til optager til TV.
Senest rettet af lago9 14. nov 2011, 22:59, rettet i alt 1 gang.
Af BrianH
#152695
Forstår jeg det rigtigt... Antennen går ind i boksen og boksen tilslutter du fjernsynet med hdmi, scart eller lignende...
Derefter tilslutter du ved siden af en harddiskoptager til fjernsynet. Fjernsynet er selvfølgelig til at se optagelser på, men hvorfra skal harddiskoptageren optage? Har du sat en antenne i harddiskoptageren? Eller et output fra dvb-boksen?
Af Sebber
#152718
Jeg har nu tilsluttet min harddiskotpager til zapper boksen med scart stik - og så et HDMI kabel fra zapper-boksen og videre op til fjernsynet - men der kommer stadig sort skærm?

Det samme sker når jeg er ved mit andet fjernsyn, hvor jeg benytter mit modul i - og tilslutter harddiskoptageren med scart til fjernsynet. Kan sagtens optage licenskanaler, men den kommer med sort skærm på betalingskanaler fra Boxer. Nogen idé?