Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#149926
Efter at have købt et tv til køkkenet har jeg måtte investere i en antenneforstærker.
Jeg har købt en COMEGA CA-2R4F. Den har jeg så monteret i stedet for det ene udtag jeg har.
Jeg har brugt tre udgange. 2 data og 1 tv. De resterende er blændede af med 75 ohms modstande. Jeg har brugt Freja udtag og som kabel har jeg brugt et comega yousee godkendt kabel.

Efter installation virker mit fjernsyn i soveværelset og køkkenet bedre end nogen sinde og mit internet virker upåklageligt.

MEN.. Det Fjernsyn som står tættest på min nye antenneforstærker virker ikke. Signalet ryger i en zaptor boks og der er stort set ingen signal og hvis der er pixelere det helt vildt.

Hvad har jeg gjort forkert? Håber at I kan hjælpe.
#149975
Nickichr skrev:MEN.. Det Fjernsyn som står tættest på min nye antenneforstærker virker ikke. Signalet ryger i en zaptor boks og der er stort set ingen signal og hvis der er pixelere det helt vildt.
Så vidt jeg kan se er der 3 muligheder:
Defekt kabel, defekt udgang på forstærkeren eller for kraftigt signal.

Prøv først med et andet kabel som du ved virker. Prøv dernæst med en anden udgang, som virker, på forstærkeren. Prøv at skrue ned for niveauet på forstærkeren. En FOR kraftigt forstærkning kan give uventede fejl. Signalstyrke på nul er dog ikke almindeligt forekommende...
Af Nickichr
#150052
Nu har jeg tjekkede alt. Til sidst fandt jeg ud af at problemet var et defekt hun stik der skulle i zaptoren. Tak for hjælpen. :)