Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Juledamen
#148322
Hej

Jeg bor på kollegium, og i vores fælleskøkken har vi et gammelt TV. Vi har kabel-TV fra yousee, og jeg kunne godt tænke mig at vide, om vi fortsat kan se TV til januar, eller om vi skal ud og købe et TV med DVB-C?

Hvis vi ikke skal have et nyt TV med DVB-C, hvornår er det så relevant?


Mvh

Jonas
Af Mysen
#148323
Det er relevant nu. I kan kun se de analoge kanaler og I har ikke nogen HD-kanaler. En DVB-C tuner vil forbedre jeres billede markant.
Jeg ved ikke om de analoge kanaler forbliver til januar, men det er altså stadigvæk en god idé at skaffe sig et tv med DVB-C, for lige nu betaler I for det hele, men har ikke engang det halve.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#148328
YouSees analoge kanaler fortsætter efter januar. Men som Mysen siger, så mister i visse kanaler samt muligheden for HD-kanaler ved kun at modtage de analoge.

Hvis I i stedet får et Tv med DVB-C tuner, kan I uden ekstra udstyr modtage samtlige YouSee kanaler i digital kvalitet og en del HD-kvalitet. Efter januar kommer blandt andet DR 1 og TV2 i HD.
Af Juledamen
#148336
I skal have tusind tak for den hurtige hjælp!

Rigtigt gode svar :)
Brugeravatar
Af edinger
#148339
Med en HD-boks (fra YouSee) kan I beholde jeres gamle (flad?)skærm og fortsætte med at se TV som hidtil. Dog ikke i 720p-kvalitet.