Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nad
#140298
Hej

Ved ikke om jeg henvender mig det rigtige sted, men prøver.

Jeg har fået sådan en gratis dongle fra Yousee til min Yousee box med harddisk. Men jeg kan ikke få donglen til at forbinde til mit trådløse netværk. Mobiler og computere kan fint gå på, men donglen vil bare ikke.

Jeg får fint netværket frem i menuen og indtaster det korrekte password, men får beskeden at jeg har indtastet forkert password og skal forsøge igen, eller bruge et andet netværk. Men har jo kun det ene.

Bruger WPA2 kryptering på en Linksys WRT54GL router med alm. ADSL forbindelse. Router og dongle står i samme stue, med ca. 10 meters afstand.

Er der nogen der har prøvet noget lignende eller evt. har forslag til hvad problemet kunne være?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#140306
Er der nogen guide til hvilke krypteringer boksen understøtter?
Af steffenj
#140315
Jeg har også samme boks og dongle. Jeg køre med en netgear router med samme kryptering og har virket upåklageligt for mig. Ved ikke om det kan være en defekt i donglen ellers prøv at nulstille din router og sæt den op igen. :)
Af GreenPea
#140325
Jeg kører også med samme kryptering, der er ingen problemer. Prøv at gendanne fabriksindstillingerne på din Yousee boks, det løser engang imellem problemerne, men ellers som foreslået, nulstil din router.
Tror ikke donglen er defekt, boksen registrerer det trådløse netværk
Af nad
#140351
Jeg har ikke kunnet finde noget omkring hvilke krypteringer som boksen bruger. Generelt så er der meget lidt info fra Yousee om hvordan man får løst evt. problemer. Deres guide siger bare at man skal indtaste password og så kører det. Slut :)

Jeg har kører med opdateret firmware på routeren, så det ikke er den originale der bruges. Det skyldes at lige denne her router, kan med en "Tomato" firmware komme til at sende ekstremt langt og stærkt signal, således man kan sidde nede i enden af haven og have godt signal.

Ved ikke om det kan være årsagen til dette, men det er da måske et forsøg være at prøve at nulstille routeren. Skal bare lige have fundet frem til hvordan jeg opdaterede firmwaren igen, så jeg kan beholde mit gode signal :)

Men rart at høre at det ikke er selve krypteringen der er problemet, siden I også kan køre med den samme.
Brugeravatar
Af Johnjohn
#140356
husk der er forskel på store og små bogstaver, det drillede mig, bare en tanke :)
Af DysDK
#146094
Har du fået løst dit dongle problem ?

Jeg er selv i samme situation med min Samsungboks og min YouSee dongle.
Det har ellers virket, jeg ved ikke hvornår det er stoppet med at virke, men nu vil donglen/boksen ikke forbinde sig til min router/netværk.

Jeg får fint netværket frem i menuen og indtaster det korrekte password, og den forsøger også på et eller andet, men går i stå i forsøget.
Har gendannet fabriksindstillingerne på Yousee boksen og prøvet flere gange, intet har hjulpet !:(

Bruger WPA2 kryptering på en Netgear Wireless-N WNR2000 router med alm. ADSL forbindelse fra Fullrate.

Lad høre om du har fundet de vise sten eller måske YouSee har lukket for tjenesten for mig, fordi det er en købt boksen (betaler kun abn. for kortet) O-O
#147087
DysDK skrev:Det har ellers virket, jeg ved ikke hvornår det er stoppet med at virke, men nu vil donglen/boksen ikke forbinde sig til min router/netværk.
Jeg skal regelmæssigt genstarte mit accesspoint for at få det trådløse net til at køre. Ikke nulstille det, bare genstarte.