Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ajk
#167954
Hej,

Jeg låner lige denne gamle tråd i håb om at få lidt hjælp.

Jeg har det "store" set-up hvor stofas hovedkabel går inde i en comega DA-8PMR.
Første udtag er ført til et data,radio,tv udtag hvortil mit modem er tilkoblet. Alt dette foregår i min kælder og fungerer fint. de 5 næste udgange er ført til diverse rum på 1. salen hvor jeg har fået isat udtag med data,radio og tv udtag. Så langt så godt.

Nu har jeg så et tv og en AV reciever som IKKE kan tilgå nettet trådløst og jeg har brug for en kablet løsning.

Jeg troede ikke der var noget problem i at finde en switch med F-stik som jeg kunne smide i udtaget ved mit tv og anlæg på 1. salen og dermed komme på netværket, men en sådan kan jeg simpelthen ikke finde.

Kan det virkelig passe, at der ikke findes en switch med RJ45 netværksudtag som kan tilsluttes netværket med et F-stik??

med venlig hilsen
Anders
Af maynardj
#169416
ajk skrev:Hej,


Kan det virkelig passe, at der ikke findes en switch med RJ45 netværksudtag som kan tilsluttes netværket med et F-stik??
Det korte svar svar er ja. Der findes ikke en switch der kan tilsluttes med et F-stik.

Det lidt længere svar er at du tager begrebet data udtag lidt for bogstaveligt. Det er et udtag der kører med nogle specielle frekvenser beregnet til et kabelmodem. Man skal altså have et kabelmodem sat til (eller yousee boks der har indbygget kabelmodem) Man kan ikke tilslutte netværksudstyr direkte på data udtaget. Da du allerede har et kabelmodem sat til skal du forbinde switch til denne med RJ-45 stik og derfra trække netkabler til dit tv osv. Der findes også andre løsninger men det er uden for denne tråds oprindelige formål :-)
Af ajk
#169418
Jeg må så frustrerende konstatere at det i 2012 ikke er muligt at trække data ud at et kabel som transporterer tv radio og data, men at jeg skal trække separate kabler fra mit moden eller switch med Rj-45 stik... det var da utroligt.

Igen tak for svar!

mvh Anders