Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TRC
#110778
Hej

Er der nogen som har erfaring med denne Slingbox i DK?

1) er den PAL kompatibel?
2) Strømstikket er US-versionen men der skal vel bare et US til DK adapterstik på?
3) Hvordan er billedkvaliteten på HD og SD signaler?
4) hvor godt fungerer den sammen med Zaptor Boksen?

På forhånd tak.
Af noxity
#110783
Jeg har den alm. Slingbox Pro.

Her er billedet ganske udmærket. Det eneste jeg savner er en DVB-C tuner.

Hvad har du tænkt dig at bruge den til ?

Slingbox pro i 640*480 (maks for pro) kræver ca. 4mbit upload.
Du skal altså nok forvente et lidt større krav til båndbredde med der HD udgave.

Har desværre ingen erfaringer med HD-udgaven.
Af nicolade
#166569
Må jeg lige komme med et supplerende spørgsmål, selvom det er en gammel tråd.

Er det ikke ligegyldigt om der er DVB-C i Slinbox'en, når den findes i f.eks. YouSee HD boksen?
Af noxity
#166571
Ja, du vælger selv om du vil bruge den indbyggede tuner (dvb-t) eller om du vil tilslutte en anden enhed. Det kunne f.eks. være din Yousee boks, men det kunne også være en dvd-afspiller osv.

Der medfølger nogle IR-øjer som du placerer foran Yousee boksen, og efter en lille smule opsætning, så sender Slingboxen de rigtige IR signaler til Yousee boksen, så du også kan styre den online.
Af nicolade
#166593
Perfekt... så lyder det jo som om, at det blot er at kaste sig ud i det :D

Var blot blevet bekymret, når alle nævner manglende DVB-C og -T2 osv. og ligefrem fravælger Slingbox'en udfra ovennævnte.

Jeg må prøve at teste det til sommerhuset ;)
Af noxity
#166601
Jeg savner også en indbygget DVB-C tuner, for det vil betyde at man kan droppe den ekstra box.

Det hele kører bare lidt hurtigere når man bruger den indbyggede tuner, og det kræver ingen opsætning :)