Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#105087
Hej har lige fået boxer, men mit boxer mondul driller...

nårh jeg sætter mit kort ind i boxer modulet og modulet ind i mit fjernsyn så siger den det her:

CI-Kort installeret
Cam-Modull fjernet

ved i hva der er los???? er modullet vent forkæret????

mit fjernsyn er et "Sharp LC32DH65S"
Af coolsnake2000
#105124
mystisk, efter at kortet virker nu, virker
de ekstra DR kanaler og folketings kanalen ikke.....
som jeg kan se på det hele vil mit fjernsyn ikke hente lyd signalet ind.... ved i hva der er galt????
Af xmas1212
#154946
Jeg har nøjagtigt samme problem med mit efterhånden 2½ år gamle Sharp LC-32DH65S, som jeg lige har købt et Boxer abonnement til.

Hvordan fik du det til at virke?

Jeg får hele tiden vist "kodet service". Hvis jeg prøver med et andet CI modul, så virker det fint, så jeg ved at mit fjernsyn virker med Boxer, men ikke med det specifikke modul.

Jeg ringede til Boxer og fortalte dem om problemet og de sendte mig et nyt CI modul, da de mente der kunne være en fejl på modulet, men dette modul virker heller ikke i mit fjernsyn.

Hvis jeg tester modulerne i min søns fjernsyn (et Thomson) så virker de fint.
Kan Sharp LC-32DH65S ikke lide bestemte CI moduler ?
Igen, hvordan fik du dit til at virke?

Er der andre der kan hjælpe ?
Af Riverking
#161547
Sharp DH65 modellen er ikke Boxer godkendt, men prøv at købe et CA modul af mærket SMIT, det skulle vist nok virke med Boxer og Sharp DH65 modellen, men jeg lover ikke noget.
Af Snurrerundtlyd
#161556
Riverking skrev:Sharp DH65 modellen er ikke Boxer godkendt, men prøv at købe et CA modul af mærket SMIT, det skulle vist nok virke med Boxer og Sharp DH65 modellen, men jeg lover ikke noget.
Ja, vær sikker på at dit Boxer-CAM er produceret af SMiT. Boxer har også fået produceret CAMs ho Neotion og de er ikke nær så pålidelige som SMiT CAMs.
Det er for eksempel et kendt problem at Boxer Neotion CAM ikke virker i for eksempel PC-tunere fra Digital Devices, men skifter man til et Boxer CAM produceret af SMiT så virker det fint.
Jeg tror ikke at Boxer sælger CAM produceret af Neotion længere, men hvis det er et gammelt CAM kan det godt være Neotion.
Alle de Boxer CAM jeg har set til salg i år er produceret af SMiT.

Vær også sikker på at det ikke er et ad de nye CI+ CAMs du har købt. Dvs. det som Boxer på deres hjemmeside kalder "Boxer TV-Modul CI+ HD", da CI+ kun undestøttes af meget få TV og kun de nyesete modeller. I stedet skal det blot være et standard CI CAM, som kaldes "Boxer TV-Modul" her:
http://www.boxertv.dk/produkter/Modtagerudstyr