Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#310432
Jeg havde i søndags besøg af Thomas som har tv-kalibrering.dk og det var en hyggelig og lærerig oplevelse.
Han var dygtig til at forklarer og vise mig hvordan en kalibreringen fungerer og man kan tydelig mærke at han har stor oprigtig interesse i faget, rigtig fedt!
Jeg kan ikke sige at jeg kan se kæmpe forskel, for jeg har ingen før og efter billeder, med en oled skærm er man jo altid imponeret over den rene sorte og den kæmpe kontrast heraf. men jeg kan sige at mit billede på min 65C7 nu er det bedste og mest naturlige jeg har nogensinde har set.
Hudtoner sidder nu lige i skabet 😊
der hvor jeg kan se en forskel er på hdr. Før poppede farver og lys mere ud af billedet, Jeg synes sommetider det var for meget. men nu vises hdr mere kontrolleret, farver og lys er meget bedre integreret, hvor et naturtro og imponerende farver er det jeg tænker nu, når jeg ser Planet Earth i hdr😊
Det bedste er at jeg nu ved at mit tv viser er billede som er mest mulig tro mod kilden, så det behøver jeg ikke skænke en tanke mere, blot nyde et helt fantastisk billede.
Så herfra skal lyde en stor anbefaling til alle som har et godt tv, brug de sidste og tit små kr. i forhold tv tv’ets pris. Og få det bedste og mest naturlig billlede ud af jeres tv og jeg kan kun anbefale Thomas til at fuldføre opgaven 👍
Senest rettet af Kennyiver 19. feb 2020, 13:48, rettet i alt 1 gang.
#310442
Grandahl skrev: 19. feb 2020, 12:02 Super med tilbagemelding, jeg har fra andre også kun hørt godt om Thomas :)
Jeg skulle lige til at skrive en lille anmeldelse af en kalibrering udført på Thomas seneste Jyllands-turné.

Mit AG8 står mega godt/ naturligt efter kalibrering.

Man får en yderst udførlig rapport pre/ postkalibrering, og det er spændende læsning, især hvis man er lidt nørdet omkring TV.

Tak til Thomas, og vi ses jo nok igen om et par år!

/ Peter
#310447
Tusind tak for jeres indlæg ! Det sætter jeg stor pris på !

Og beklager at jeg ofte kommer lidt for sent til mine aftaler, det er rigtig svært at lave en tidsplan som kan overholdes hele dagen igennem :) så tak for jeres indlæg og tålmodighed.
#313398
BrianH skrev: 28. apr 2020, 13:07 Men hvor meget betaler Thomas for anbefalingen her?
Det var dog en utrolig "nasty" kommentar.
Hvor vil du hen med den? ;;)
#313399
om en god kalibrering hjælper/bringer det bedste frem/har en betydning? - ork ja - men når det er så sagt så er 1495kr en vanvittig pris (om det så skulle være fordelt på 3-5-7år eller hvor længe man nu har tænkt sig at få glæde af sit tv)

fuld forståelse for at benzin, udstyr plus alt det som har med at drive en virksomhed at gøre koster penge men 1495kr? never ever :-) så hellere købe bedre tv for de penge

det er så absolut ikke rettet kun og udelukkende mod dig Thomas, men generelt (KT RADIO, POWER m.f.)
#313400
Jeg vil mene at det er en lille pris at betale, for at vide at det pågældende TV yder optimalt.

Set i forhold til de gysser jeg poster i mit køretøj, er det fundet til prisen.

Har fået kalibreret 4 gange, 2 x af Otto J. og 2 x af Thomas. Jeg ville ikke undvære det.
Alt ærligt, det svarer til 2 mellem gode byture, og kan gælde dig i årevis. :)
#313401
Pede8000 skrev: Har fået kalibreret 4 gange, 2 x af Otto J. og 2 x af Thomas.
af ren og skær nysgerrighed:
kan man ikke købe godt udstyr for de penge (4x1000+kr + så lyder det som om at du ikke er helt færdig med at bruge den service)??

jeg synes at det er en vanvittig pris :-)
#313402
Jeg er bestemt ikke færdig med at få kalibreret mit udstyr.
De nævnte kalibreringer dækker over 2 stk Panasonic plasma og 2 OLED.

Vil tro jeg har brugt ca 6.000 kr på kalibreringer over de sidste 12 år. Dagspris : under 1,50 kr om dagen.

Det har selv en lønslave som mig råd til, men hver sin lyst... Jeg synes ikke det er dyrt.
Det er fint at bruge penge på avanceret udstyr, men hvis det ikke er kalibreret er det lidt lige meget, ikk?