Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Teko7
#300845
Kære Alle. Jeg har en Sony KD-55XF7596, som jeg har været ret glad for. Da jeg købte den sidste år, fik jeg af vide at den skulle være god til Fodbold..
Når jeg ser fodbold gennem Kabel-Tv (Digitalt) er billedet mega skarpt, men når jeg streamer på Viaplay og Smarts Ip Tv, så kan billederne godt hakke når bolden er i bevægelse. Er der en guttermand, som kan hjælpe mig? Jeg har prøvet at slå motionflow fra, det løser bold problemet, men så hakker hele billedet... som sagt det sker kun når jeg streamer og ikke når jeg ser på kabel tv.. kan det være indstillingerne der er forskellige for kabel tv og Apps?
Af Beckham
#300866
Generelt er fodbold og streaming ikke en speciel god kombination som det er lige nu. Jeg har selv tidligere set fodbold via Viaplay og det var et stykke fra kvaliteten du får via kabel tv. Så det er desværre ikke nødvendigvis noget du kan justere dig ud af...
#300893
Indstillingerne deles ikke mellem TV og apps, så du skal ind og justere dem hver for sig, men som Beckham skriver, så løber du desværre hurtigt ind i, at man hverken får den bedste bitrate eller den højeste billedrate fra app'en. Viaplay er dog en af dem, som sender i 50 billeder/sekund, så de kunne godt levere et godt resultat. Desværre, så er Android låst til 60 Hz opdatering på apps, så det vil pr. automatik give anledning til judder med mindre du roder med MotionFlow-indstillingerne.

XF75 har kun et 50 Hz panel, så det kan ikke interpolere signalet fra en 50 Hz kilde, så det bedste du kan håbe på er en effektiv 3:2 pulldown, som konverterer 50 Hz til 60 Hz - der kan ikke udglattes billeder på signalet. Der skal du op i de større modeller.