Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bigboy697
#295733
Jeg har købt mig et Philips PUS8303 TV og er umiddelbart meget tilfreds med det. Har dog det problem at når jeg ser sport, så ser ISF Day/Night profilerne ikke alt for godt ud og farvene virker alt for udmattede og uden liv. Når jeg skifter over til Vivid ser farverne ud som jeg forventer de skal se ud til sport, men problemet er Vivid introducer uskarpt billede.

Er der nogen der har erfaring med Philips TV, og eventuelt har nogle kalibrerings indstillinger jeg kan forsøge til forbedring af billedet i forbindelse med sports kiggeri, og er ISF profilerne det bedste jeg kan forvente til film/serier på dette TV ?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#295748
ISF profilerne er dem som gengiver billedet mest korrekt i forhold til kilden, fælles for mange Philips skærme er dog at de har et grønt farvestik på ISF profilerne, ikke ligeså voldsomt som man så på LGs B6 skærme men nok til at det er synligt.

Se her:

https://imgur.com/zywQOIp

Foretrækker du at se Sport med kunstigt opskruede farver ?

Vivid profilen pumper farver og kontrast alt for højt op og især den høje kontrast er medvirken til at der klippes mange detaljer væk i især lyse scener, hvis man ser sit indhold på Vivid profilen det meste af tiden, er det klart at et skift til ISF profilerne vil få farverne til at fremstå matte og kedelige, simpelthen fordi dine øjne har vænnet sig til de kraftigt overmættede farver.

De kalibrerings forslag du eventuelt finder på nettet, de vil alle sammen tage udgangspunkt i ISF og/eller Film profilerne da meningen med en kalibrering er korrekt gengivelse af indholdet :)