Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#271792
Hej Alle!

Jeg havde sidste weekend besøg af Thomas fra TV-Kalibrering.

Han er en flink og venlig gut, der har en masse erfaring med kalibrering af skærme.
Han nævnte at han tidligere havde kalibreret for bl.a. HIFI-klubben og Fona. Nu kører han i eget navn.
Et besøg starter med at Thomas stiller sit måleudstyr op, og tilkobler en bærbar computer.
Vi mørkelagde rummet lidt, da det var en meget solrig dag.

Thomas løber de eksisterende indstillinger igennem og kommenterer lidt på det.
Mine var en kombi af indstilingerne herfra FP og lidt fra andre fora.. Det er faktisk stadig, stort set, disse der bruges efter kalibrering.

Man føler hele tiden at man er med på de ting der sker og de indstillinger der laves.

Min skærm havde f.eks. et pænt voldsomt grønt "stik" og det så man tydeligt på målingerne. Dette blev rettet og målt igen.
Der bliver målt og justeret på diverse parametre og som sagt er man "med hele vejen.

Jeg må sige, at hvis jeg syntes at jeg havde et fremragende billede før, så er det nu endnu bedre. Især sidder HDR lige i skabet, det var her jeg oplever den største forskel fra før.

Man modtager dokumentation/ rapport på mail efterfølgende.

Jeg vil klart anbefale at man får sit TV kalibreret af en professionel og ikke lade Elgiganten eller Power gøre det. ::l
De ekstra håndører er super godt givet ud.

Bedste anbefalinger herfra, og tak til Thomas!

Peter.
#272267
Har også kun positive ting at sige om Thomas :)

Han kaliberede mit B6 tv og jeg nyder det virkeligt nu

Tænker egentligt også det er en ok investering hvis man har tv i 4-6 år, så er det jo ikke meget om dagen + at give 10+ for et tv og så blive nærig er lidt dumt