Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thg
#267455
Torben Rasmussen skrev:Sæt den til "Spil"-profilen hvis du skal spille på den. Ellers er input-lag for højt.

Ok, men der skal ikke tilpasses noget i spil profilen?
#267493
Nu har jeg tilsluttet en ekstren chromecast og ændret til 50 HZ. Det hajlp lidt, men stadig lidt hakker/bold forsvindelse når man kigger godt efter. Er det udelukkende fordi jeg streamer og ikke bruger antenne? Sådan et tv burde kunne køre det flydende ligesom alle andre TV til meget færre penge.. Kan et kabel hjælpe istedet for trådløs forbindelse ?
Af mhca
#267498
Måske jeg husker forkert, men synes jeg læste en debat herinde, hvor folk oplevede dine problemer på alle streamingtjenester, bortset fra vistnok Viaplay Sport.

Men jeg har ikke lige fundet tråden.

Kabel havde dog heller ikke problemer.
#267507
“Kabel” i denne sammenhæng er nok selve internetforbindelsen, da vi snakker Chromecast. Men det er sandt, at et CC stream nok ikke er det bedste udgangspunkt.
Af mhca
#267514
Torben Rasmussen skrev:“Kabel” i denne sammenhæng er nok selve internetforbindelsen, da vi snakker Chromecast. Men det er sandt, at et CC stream nok ikke er det bedste udgangspunkt.
Hov, her mente jeg nu kabel TV.
Men jeg husker det ikke så klart, så jeg kan jo også have husket forkert om dette eller have misforstået den del.
Jeg ville ønske, at jeg lige kunne finde den debat, som jeg tænker på.
#267519
Ja, jeg er med på, at DU mente kabel-tv. Men trådstarter døjer med Chromecast, som ikke har noget med Tv-signalet at gøre, så når der skrives “med kabel” så må det formodes at være et netkabel, der tænkes på.