11. okt 2015, 20:08
#221137
Selv har jeg været ud for noget lignende som CasperDK. Det var dog en bærebar computer som vi købte som en ny vare. Da vi fik æsken var den åbnet og pakket ud, hvilke undrede mig en del. Jeg fik at vide, at Elgiganten havde opdaterede windows m.v., og at den altså derfor var pakket ud. Det gjorde de en gang imellem, hvilke jeg syntes var mystisk
Altså hvad Elgigantens medarbejdere ikke kunne ha' lavet af problemer på den, mens de opdaterede den, det tør jeg slet ikke tænke på. Ridser osv. kunne også have fundet vej til computere ved at de roder med den. Så selvom Elgiganten gerne vil hjælpe deres kunder, så bliver det bar tumpet og dumt gjort.
Og til sagens kerne, gad vide om det var en brugt bærebar de solgte som ny igen, og så med undskyldningen om, at de havde opdateret en "ny" computer
Det med TV kalibrering er helt hen i vejret. Der havde jeg også forlangt kalibrerings bevis, el. pengene tilbage. Specielt hvis de har fundet tal på nettet, og så tastet ind, så var det bar pengene tilbage NU!!
EDIT:
Elgiganten skal ha' den ros, at jeg altid er blevet behandlet pænt når jeg har brokket mig over fejl og mangler. De har altid være venlige med kompensationer osv. for eventuelle fejl ved produkter. Men det godtgøre jo ikke, at Elgiganten skal fortælle noget vrøvl el. på anden vis prøve at snyde kunder til køb af ekstra services som er intet vær.
CasperDK skrev:Prøv at læse min anmeldelse på Truspilot:Det med at sælge en brugt vare som ny, det har elgiganten gjort mange gange før. Det har været oppe at vende mange gange, også i Kontant som engang afslørede Elgiganten i af fuske med brugte/nye vare, brugte vare som blev solgt til ny prisen.
https://dk.trustpilot.com/review/www.el ... 000902d417
Opsummeret ift. det som er relevant for dig:
De sælger både reparationsprodukter og returnerede produkter som nye. Da pakken har været åben, bilder de folk ind at de har opdateret og kalibreret fjernsynet for dig... jeg oplevede også at det første mit fjernsyn gjorde var at opdatere, selvom datoen for opdatering og kalibrering var 1 dag gammel. Deres kalibrering er bare at de skifter det til Film billed tilstanden, så vidt jeg kunne konstatere.
De har snydt dig godt og grundigt og du skal bare holde på at du vil have de 1000 kr retur og ellers vil de benytte din lovpligtige 14 dages returret. Sig altid nej til det og får du en pakke du kan se har været åben, så bare sig nej.
Selv har jeg været ud for noget lignende som CasperDK. Det var dog en bærebar computer som vi købte som en ny vare. Da vi fik æsken var den åbnet og pakket ud, hvilke undrede mig en del. Jeg fik at vide, at Elgiganten havde opdaterede windows m.v., og at den altså derfor var pakket ud. Det gjorde de en gang imellem, hvilke jeg syntes var mystisk
Altså hvad Elgigantens medarbejdere ikke kunne ha' lavet af problemer på den, mens de opdaterede den, det tør jeg slet ikke tænke på. Ridser osv. kunne også have fundet vej til computere ved at de roder med den. Så selvom Elgiganten gerne vil hjælpe deres kunder, så bliver det bar tumpet og dumt gjort.
Og til sagens kerne, gad vide om det var en brugt bærebar de solgte som ny igen, og så med undskyldningen om, at de havde opdateret en "ny" computer
Det med TV kalibrering er helt hen i vejret. Der havde jeg også forlangt kalibrerings bevis, el. pengene tilbage. Specielt hvis de har fundet tal på nettet, og så tastet ind, så var det bar pengene tilbage NU!!
EDIT:
Elgiganten skal ha' den ros, at jeg altid er blevet behandlet pænt når jeg har brokket mig over fejl og mangler. De har altid være venlige med kompensationer osv. for eventuelle fejl ved produkter. Men det godtgøre jo ikke, at Elgiganten skal fortælle noget vrøvl el. på anden vis prøve at snyde kunder til køb af ekstra services som er intet vær.
P5K deluxe, Q6600, Geforce 8800GTS 640mb, 4GB ram, XP pro, Dell 2007FP, Dell U2410, Philips 32" pw8717 CRT TV, Samsung LE40C755