Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#218551
Hej folkens

Jeg leder efter kalibrerings indstillingerne til mit Sony tv.
Af en eller anden grund, så nulstilles det hver gang der kommer en software opdatering.
Jeg har kigget på W8 anbefalingerne, men der er forskel på de indstillinger der bliver gennemggået der, og de som der er på mit tv. I artiklen gør i hvis også opmærksom på, at der er forskel imellem modellerne.
Jeg er sikker på, at jeg tidligere har fundet et kalibreringsskema herinde, men jeg kan simpelthen ikke finde det længere

Jeg håber meget på at en af jer kan hjælpe mig - der findes intet værre en dårlig billedkvalitet :((

Mvh
Michael
#218553
michael monberg skrev:Hej folkens

Jeg leder efter kalibrerings indstillingerne til mit Sony tv.
Af en eller anden grund, så nulstilles det hver gang der kommer en software opdatering.
Jeg har kigget på W8 anbefalingerne, men der er forskel på de indstillinger der bliver gennemggået der, og de som der er på mit tv. I artiklen gør i hvis også opmærksom på, at der er forskel imellem modellerne.
Jeg er sikker på, at jeg tidligere har fundet et kalibreringsskema herinde, men jeg kan simpelthen ikke finde det længere

Jeg håber meget på at en af jer kan hjælpe mig - der findes intet værre en dårlig billedkvalitet :((

Mvh
Michael
Ikke så trist min ven. :)
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 99291728#6
#218562
Hej Bent

Tak for det hurtige svar.
Desværre er den kalibrering du linker til, den til w8 modellen og ikke den til w805 modellen (som jeg også skrev i mit indlæg).
Jeg har simplethen flere valgmuligheder, som der kan stilles på, end der er på w8'eren.
Derfor er jeg meget interesseret i at finde en "rigtig" kalibrering til w805'eren, og helst en på dansk, engelsk /tysk ikke lige er min stærke side.
#218566
michael monberg skrev:
Tak for det hurtige svar.
Desværre er den kalibrering du linker til, den til w8 modellen og ikke den til w805 modellen (som jeg også skrev i mit indlæg).
Jeg har simplethen flere valgmuligheder, som der kan stilles på, end der er på w8'eren.
Hvis du har Et Sony W805B (2014) Så er indstillinger dem der er her på fl?
#218596
Hej igen

@Bent, nej den den vejledning der er her på fl, gætter jeg på er til en basis model w8.

@Thomas, ja det er korrekt at der er forskel. Om de er mindre kan jeg af gode grunde ikke vurdere.

Det jeg kan konkludere er, at jeg har 5-10 flere indstillings muligheder, end der er i vejledningen til w8'eren. Og jeg gætter på, at der også kan indstilles på dem, for at få det optimale billede.

Derfor kunne det være fantastisk at finde et kalibreringsskema til w805'eren, og ikke "kun" til w8'eren.
#218599
W8 er det samme som w805. Vi har kaldt den w8 fordi den netop dækker over dem alle. Vi gengiver ofte kun de indstillinger som vi justerer på. Sonys menuer er ens på alle modellerne i den serie og ofte er de også identiske med andre modeller.