Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#214816
Hej med jer

Jeg håber virkelig I kan hjælpe mig, da jeg er løbet imod en mur mht. min opsætning.
Jeg har netop fået hængt mit tv UE65HU7505 samt opsat mit Samsung HT-H7750WM/XE
Det er selvfølgelig forbundet via HDMI fra receiver til TV i HDMI 1
Min udfordring er at få lyd gennem højtalerne via de normale tv kanaler
Jeg har fint lyd via selve receiver softwaren, men jeg kan ikke vælge "modtager" som lydenhed, når jeg blot ser TV
Jeg har forsøgt og ændre lyd til dolby osv. men jeg har stadig ikke mulighed for at vælge modtager som lydenhed.

Er der nogle der har et godt bud? :)

EDIT: Jeg kan efterfølgende se man skal connecte det via Anynet+ HDMI-CEC, men den finder ikke anlægget her :(
#214838
kim4220 skrev:Mener det er HDMI(står ved HDMI indgang der er kun en ARC) 2 eller 4 der er ARC returvej på Samsung 65HU7505 ;)

Så skulle det virke hvis aktiveret i menu.

Hej Kim

Tak for svar, men jeg må indrømme jeg desværre ikke forstår det du skriver helt - kan du uddybe?
Jeg er kommet så langt at mit TV registrerer anlægget nu, og jeg kan vælge modtager som anlæg, men på alle TV kanaler er der INTET lyd i anlægget. Hvad mangler jeg at stille på?
Alt andet udover tv kanaler virker anlægget på
#214839
Så lykkedes det mig endelig!
Fandt ud af ARC HDMI porten sad bagpå, og ikke i siden, så det kræver lige et nyt HDMI kabel, som kan bøje :(
Ærgeligt jeg nåede at købe et alt for dyrt HDMI kabel :D

mathiasrisom skrev:
kim4220 skrev:Mener det er HDMI(står ved HDMI indgang der er kun en ARC) 2 eller 4 der er ARC returvej på Samsung 65HU7505 ;)

Så skulle det virke hvis aktiveret i menu.

Hej Kim

Tak for svar, men jeg må indrømme jeg desværre ikke forstår det du skriver helt - kan du uddybe?
Jeg er kommet så langt at mit TV registrerer anlægget nu, og jeg kan vælge modtager som anlæg, men på alle TV kanaler er der INTET lyd i anlægget. Hvad mangler jeg at stille på?
Alt andet udover tv kanaler virker anlægget på
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#214875
Det var også hvad Kik prøvede at fortælle dig. Det er en bestemt HDMI port der har ARC og det er enten port nr 2 eller 4, som du nu selv var fundet ud af.