Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#214677
hejsa

jeg købte en fladskærm idag i elgiganten, et philips 55pfs8109 ellers et lækkert fjernsyn.
Nå men jeg fin tilbudt at købe et spritnyt som de havde i hillerød som skulle være kalibreret, jeg fik det til 500kr mere :o men nu sidder jeg og kigger det igennem, da jeg syntes det står mig skarpt i øjnene, nu har jeg så lige set at brugerdefineret farvetemperetur er på 127 på både rød grøn og blå!!!!! altså FULD skrue? og de andre tre er i nul???!

er der ik noget der er helt galt? har de mon taget røven på en? !:(
Af dzhansen
#214682
jeg vil lige prøve en gang imorgen :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#214685
Det lyder ikke rigtigt. Jeg har ikke set et nyere TV hvor en kalibrering krævede at man benyttede yderpunkterne af farve-justeringen. Jeg ville nok bede om de 500 kr igen hvis billedet ikke er i orden.

Emnet har været vendt før og El-Giganten laver tilsyneladende ikke hvad man betegner som en kalibrering. Eller også kan de ikke finde ud af at bruge udstyret korrekt.
Af dzhansen
#214698
tror bare det er mig der er lidt ny med smart tv haha ;) under billed indstilinger så jeg at ned i bunden var der to kasser man kunne vælge, der står ISP dag og ISP natog så en lås på.
jeg var inde og læse lidt da jeg fandt ud af at det er de indstilinger der er de kalibreret
Af dzhansen
#214702
thg jeg har lige læst tråden :) tror at de gør det anderledes nu? han sagde i butikken i gentofte at de havde fået nyt kalibrering udstyr, og havde et specielt rum til at klargøre skærmene i, men når det så er sagt, så kan man ik gå ind og se indstilingerne da de er låst, og jeg skal være ærlig og sige at det billede jeg har lavet under personlige indstilinger bestemt kan hamle op med det som elgiganten har disket op med
#214703
Øhh, hvordan i alverden ved du at dine egne indstillinger hamler op med ISF kallibreringen ? - udfra dine øjne og personlige smag ? ?. De fleste vil umiddelbart synes at et korrekt kalibreret billede ser lidt fladt- kedeligt ud , men tro mig - på den lange bane er det en kæmpegevinst . .
Af dzhansen
#214714
da min fladskærm iøvrigt var begyndt at tænde og slukke af sig selv, tænkte jeg at jeg ville ringe til philips og høre hva det kunne være! der viser det sig at min skærm slet ik var opdateret!!! alt sammen noget som elgiganten skulle ha gjort i den pakke de sælger kaldet "knowhow" så jeg måtte køre ud med det og få dem til at få det bragt iorden! alt i alt er jeg sgu ik så tilfreds med den kundeservice eller mangel på samme.
Af Japer
#214744
Elrøv kan sgu da ikke kalibrere noget, akdrig lad dem røre ved noget som helst
Brugeravatar
Af edinger
#214749
dzhansen skrev:Alt i alt er jeg sgu ik så tilfreds med den kundeservice eller mangel på samme.
Det gælder altid om at have tilstrækkeligt lave -- eller realistiske -- forventninger til personalet, når man shopper elektronik.

Så bli'r man aldrig skuffet 8)