Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Noerden
#318021
Mit gamle Samsung plasma har fået stribesyge - og indtil mit næste fjersyn er kommet ned i pris søger jeg en erstatning.

Det skal være som der står i emnet, størrelse 50-65 tommer og i Jylland/vestfyn
Af Noerden
#318092
Ja da.
Jeg har luret lidt på LG CX 65" - men det står til 22k lige nu, og det vil jeg ikke give.

Der skal være velfungerende HDMI 2.1 og eARC, og klar til de nye funktioner fra Xbox/PS5.
Sony er også interessant, da det med alm. tv kigning kunne være fint nok med lyd gennem skærmen.
Men Sony er dyrere end LG.
jeg er ingeniør og elsker teknik, men gider heller ikke betale kassen for at være firstmover. Jeg vil gerne undgå børnesygdomme - så mine fjernsyn holder længe. Mit plasma er fra 2011. Frem til 2010 havde jeg et Sony billedrørs tv, som havde bedre billede end LCD skærme på det tidspunkt.
Af Supergris
#318098
Så er vi i nogenlunde samme båd. :)

Jeg er enig i, at 22k er FOR meget for et 65" TV, når man ser, hvad man ellers kan finde på markedet.
Jeg går også altid efter de gode køb, hvor man får noget for pengene. Jeg ikke noget imod at betale for det, hvis kvaliteten er tilsvarende bedre, men med den hastighed teknologien bevæger sig, er det svært at binde en masse penge i noget, der højst sandsynligt ikke er tidssvarende 4 - 5 år ude i fremtiden.

Jeg mener ikke, lyden fra Sony TV er meget anderledes, bortset fra teknologien der bliver benyttet, end andre TV på markedet, desuden er det for mig ikke interessant, da jeg er stor fan af ekstern lyd, hvor der findes et væld af forskellige løsninger.

Jeg vil mene OLED er kommet over de værste børnesygdomme, og priserne er efterhånden også nede i et acceptabelt niveau, hvis man ikke går efter den absolut nyeste model, hvilket jeg mene er oplagt for dig, da du skriver, du agter at beholde dit nye TV forholdsvist længe.
Om du køber dette års eller sidste års model, vil det til næste år alligevel være "sidste års model"! :)

Er C9 eller B9S ikke interessante?
Af Vinden5000
#318101
Hej Noerden

Jeg var så heldig at samle et Panasonic 65" gz950 op til 9800kr her for et par uger siden. Jeg har som dig haft et 32" Sony billedrørs tv fra 2003-2010, hvorefter jeg købte mig et 50" LG pk950n plasma, som jeg så erstattede med mit nyerhvervede OLED.

Hvis du er interesseret kunne jeg godt lokkes til at sælge mit Plasma, da jeg ikke får det brugt efter jeg har købt fået nyt tv. Det skal siges at tv'et har kørt upåklageligt i næsten 10år købt (november 2010) og har et fantastisk billede som plasma kan levere. Du kan læse sidens egen anmeldelse af tvet, som fik mig til at købe det i sin tid:
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1269244450
Jeg har ligeledes en Nvidia Shield konsol fra 2015 jeg har brugt som erstatning for smart tv til salg, hvis du kunne være interesseret.
Af Noerden
#318117
Hej
Jeg har fået ind i hovedet at det skal være en CX model, da der er udvidede HDMI 2.1 muligheder. Så en model i Bilka forleden - og rammer er også markant pænere end B9s.
Jeg synes så det er mærkeligt med de plastikskærme OLED har - når man kigger på dem og ser genskin i butikkerne, så kan man se "bølgerne" i plastikken. Det kan man ikke med en glasskærm.

@Vinden5000 - det er kun ovenstående modeller der er interessante. Jeg kan godt leve med et par lodrette streger ude i siden et stykke tid endnu ;-)
Af Supergris
#318132
"Udvidede HDMI 2.1 muligheder"?
Så vidt jeg er orienteret, så er CX udstyret med en "amputeret" 10-bit HDMI 2.1-port, mod C9, der har 12-bit, og dermed fuld båndbredde til rådighed.
Begrundelsen skulle være, at LG åbenbart mener, de kan udnytte den begrænsede båndbredde, så deres AI-system kan få bedre betingelser at arbejde under, hvilket jeg tænker, er de "muligheder" du hentyder til?

Jeg undrer mig over beslutningen, som jeg mener blot giver anledning til flere spekulationer, som om det ikke var kompliceret nok, med de forskellige termer i forvejen, men nu ikke noget, jeg ville bekymre mig om!

Jeg ser manglen på DTS (dog ikke for mig personligt) på CX som det største minus, og BFI 120Hz, som det største plus ved CX.

Hvad er det, du mener er markant pænere ved rammerne i forhold til B9S?
Selve finishen?
Ellers synes jeg, de fleste TV set forfra efterhånden ligner hinanden, en skærm med en tynd ramme omkring, og jeg vil mene C9 og CX er svære at skelne imellem.

Jeg er ret overbevist, der er benyttet glas ved de fleste OLED, med mindre der er tale om wallpaper-udgaverne eller lignende konstruktioner?
Af Noerden
#318189
Jeg har ikke gået helt i indkøbsmode endnu, så har ikke helt styr på teknisk forskel mellem B9, C9 og CX. Smarttv og AI skal jeg ikke bruge.
rammen på CX er smallere og mere skarp. Jeg er ikke til afrundede plastikkanter.

jeg synes det ligner plastik - kigger på i genskin fra butikkernes lamper - så kan man se at lyset ikke brydes jævnt, og en lampe ikke spejles perfekt.
Af sbht
#319110
Hej,

Jeg har et Panasonic TX-P55VT50Y fra 2012, som jeg overvejer at sælge, kunne det være noget?
Vi købte det i HiFi klubben i 2012. Det er i super pæn stand og hænger i et ikke-ryger hjem.

Billede kvaliteten er stadig super flot, dog med en lille smule retention (eller hvad det nu hedder...) dvs. at på en helt hvid baggrund, så kan man lige ane TV2 logo i hjørnet, men ikke noget man ellers ser når man ser almindelig tv eller film.

Jeg har ingen ide hvad det skal koste, så kom med et bud, hvis det kunne have din interesse :)

/Sune Thomsen
Af Denner
#322860
Hejsa :)

Jeg har et Panasonic TX-P65ST50 stående i 8300 Odder, Jylland, det er i perfekt stand, hverken burn in eller pixel fejl, det har kun været brugt til at se film på, så har aldrig været udsat for tv stations logoer osv....
Det kan afhentes på min adresse for 1000kr.

Mvh Dennis
Af Noerden
#322874
Hejsa
Jeg takker for tilbuddet. Men det er ikke aktuelt mere, da jeg her i den kommende uge køber nyt Oled tv, og det gamle plasma ryger i kontoret.

Tråden kan dermed lukkes.
Af PeterD
#322895
Jeg er i hvertfald superglad for den antirefleksbehandling der er på mit ST60 plasma,som stadig er mindst på højde med flere LCD tv i disse år, men glæder mig også til OLED på et tidspunkt.