Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#316503
jeg vil sige mere...2500kr

det tv det bitch-slapper stadig 8 ud af 10 tv'er som er på markedet så 1500kr er i min verden alt for lidt (selvom at der er tale om 'kun' full HD og ingen garanti)
#316506
Jeg vurderer ud fra hvad jeg selv ville have lyst til at betale for varen, og det er bestemt ikke 2500, men man kan jo være heldig, at der er en derude, som bare går og venter på, at VT60 kommer til salg, og som allerede har en eller anden boks til at håndtere smart-TV. Mit eget 50” Pioneer røg for 1600 kr for 5 år siden, blot til sammenligning.
Af allo
#316510
Torben Rasmussen skrev:Jeg vurderer ud fra hvad jeg selv ville have lyst til at betale for varen, og det er bestemt ikke 2500, men man kan jo være heldig, at der er en derude, som bare går og venter på, at VT60 kommer til salg, og som allerede har en eller anden boks til at håndtere smart-TV. Mit eget 50” Pioneer røg for 1600 kr for 5 år siden, blot til sammenligning.
ja - men hvis du nu skulle vurdere ud fra mere end hvad DU ville give for det så kan man se på det på følgende måde:

- for ALLE som (i skrivende stund) ejer et super nederen/gennemsnitligt tv og som ikke har lyst til (eller råd eller noget 117. af slagsen) at bruge 6-8000+ kr på et nyt så ville sådan et VT60 være årets køb (de næste 3-4års 'bedste køb' - hvor meget der nu er tilbage i det) når det gælder tv...- og derfor synes jeg at 2500kr er en meget fair pris for sådan et overdrevet kvali tv (igen: selvom at der kun er tale om full HD og ingen garanti)

du hører ikke med til målgruppen :-) - men det gør MANGE-MANGE andre (hvis ikke de fleste...selvom at der blev/bliver solgt en del mellem-modeller så sælges der endnu flere af de low-end og for alle dem med low-end tv så ville VT60 betyde en KÆMPE upgrade til 'ingen penge') - det er derfor jeg kan forsvare den (min) højere pris for det

ps.:
skulle en af Jer være på udkig efter Panasonic TX-65GZ2000 så har Av Connection en udstillingsmodel med orig. emballage. til 19.999kr (billigste koster 24,995kr andre steder - så det er vel et ret ok tilbud...for mit vedkommende så er det 4000kr mere end hvad jeg vil give for et tv men! - de skal - nok :-) - komme af med det på et tidspunkt)
#316514
Min vurdering går naturligvis på den situation, hvor jeg rent faktisk var i markedet efter et TV og i så fald faldt over denne model. Ikke med udgangspunkt i, at jeg i forvejen har rigeligt med TV. Det er fint, hvis der kan skrabes mere sammen, men jeg synes 1500 er realistisk sat for så gammel en model, uden garanti, uden HDR eller 4K og uden smart-platform.

Men prøv da at sætte den højere og se om nogen bider på.
Af allo
#316520
Torben Rasmussen skrev:Min vurdering går naturligvis på den situation, hvor jeg rent faktisk var i markedet efter et TV og i så fald faldt over denne model. Ikke med udgangspunkt i, at jeg i forvejen har rigeligt med TV. Det er fint, hvis der kan skrabes mere sammen, men jeg synes 1500 er realistisk sat for så gammel en model, uden garanti, uden HDR eller 4K og uden smart-platform.

Men prøv da at sætte den højere og se om nogen bider på.
man kan starte med 2500kr og evt. mødes 'på midten' - omkring de 2200kr (hvad han/hun som sælger det vil gå med til - og omvendt :-) )
skulle der findes en som ikke bruger 4K og HDRså findes der ikke noget bedre til prisen...

ps.:
et sidespring men måske fanger det alligevel en andens interesse:
Gamestop i Fields i København havde (for et par t. siden...ved ikke om de stadig har dem) to eller tre Xbox One X til 1479,50kr inkl. 2 nye eller 3 brugte spil og et par One S 1tb til under 900kr (One X til den pris er et monster godt tilbud...også fordi konsollen er og forbliver relevant de næste minimum 4år; One S: jeg synes ikke at den er penge værd ((mindre end 900kr inkl. 2 eller 3 spil eller ej)) men One X til under 1500kr? - big fat F JA :-) )
Af LarsCJ
#316522
allo skrev: 4. jul 2020, 14:24
- for ALLE som (i skrivende stund) ejer et super nederen/gennemsnitligt tv og som ikke har lyst til (eller råd eller noget 117. af slagsen) at bruge 6-8000+ kr på et nyt så ville sådan et VT60 være årets køb (de næste 3-4års 'bedste køb' - hvor meget der nu er tilbage i det) når det gælder tv...- og derfor synes jeg at 2500kr er en meget fair pris for sådan et overdrevet kvali tv (igen: selvom at der kun er tale om full HD og ingen garanti)
Der er næppe nogen med det du kalder et gennemsnitligt TV, som har interessen i at købe sådan en oldsag - så havde de jo nok købt noget andet tidligere. For alle andre, jamen så har de jo allerede købt et TV som også er bedre end den oldsag.

Som jeg ser det, er der nok ikke andre end dig, der vil give 2500 kr. for oldsagen. Så det ville jeg da gøre, hvis jeg var dig ... ;-)
Af allo
#316523
LarsCJ skrev:
Der er næppe nogen med det du kalder et gennemsnitligt TV, som har interessen i at købe sådan en oldsag - så havde de jo nok købt noget andet tidligere. For alle andre, jamen så har de jo allerede købt et TV som også er bedre end den oldsag.

Som jeg ser det, er der nok ikke andre end dig, der vil give 2500 kr. for oldsagen. Så det ville jeg da gøre, hvis jeg var dig ... ;-)
med 'et gennemsnitligt tv' der mente jeg et 4-5.000kr crap fra LG eller Samsung (du ved...- bare alm. crap tv) og skulle man stille sådan et ved siden af VT60 så ville nok de fleste FINDE den manglende interesse i at købe/vælge sådan en oldsag frem for noget nyt til 4-5.000kr igen (som sagt tidligere: hvis 4K og HDR ikke siger dem noget) og bare nyde mega godt full HD billede og motion og remote og hvad man ellers kan nævne her :-)

folk som har råd til et OLED tv til 8-10.000+kr er ligeglade med sådan en oldsag men der findes nok dem som ikke har råd m.m og her er jeg et 100 på at mange ville værdsætte sådan en oldsag til 2500kr (eller 2200kr) frem for nyt crap til 4-5.000kr

verden er lidt større end flatpanels.dk ;-) så der er en god chance for at jeg ikke er den eneste som ville (hvis jeg stod og manglede et 55" til 'ingen penge') give mere end 1500kr for VT60 ;-)
#316524
Du glemmer vist, der er tale om et TV, der har 7 - 8 år på bagen?

Elektronik holder ikke evigt, og hvis det går i stykker, kan det normalt ikke betale sig at reparere det, så uanset hvor godt et billede TV'et har, så hjælper det ikke noget, hvis det ikke virker!

Der er mange inde på DBA, der tror deres gamle sager er det rene guld, og mener førprisen har stor betydning; selv bruger jeg samme metode som Torben, hvor han vurderer, hvad han selv ville betale, hvis det var ham, der stod og skulle købe.
På denne måde, er der som regel ikke nogen, der bliver snydt, hvilket jeg er stor tilhænger af.
Plattenslagere findes der nok af, og desværre skal man være varsom, når man handler brugt over nettet...
Af allo
#316528
Supergris skrev:Du glemmer vist, der er tale om et TV, der har 7 - 8 år på bagen?

Elektronik holder ikke evigt, og hvis det går i stykker, kan det normalt ikke betale sig at reparere det, så uanset hvor godt et billede TV'et har, så hjælper det ikke noget, hvis det ikke virker!

Der er mange inde på DBA, der tror deres gamle sager er det rene guld, og mener førprisen har stor betydning; selv bruger jeg samme metode som Torben, hvor han vurderer, hvad han selv ville betale, hvis det var ham, der stod og skulle købe.
På denne måde, er der som regel ikke nogen, der bliver snydt, hvilket jeg er stor tilhænger af.
Plattenslagere findes der nok af, og desværre skal man være varsom, når man handler brugt over nettet...
jeg er nu udmærket klar over at (og hvor) gammelt det tv er ;-) og ud fra hvad jeg kan se så holder det alligevel længere end de fleste andre ;-)

det har du fuldstændig ret i (at mange på DBA er alt for gode til at remme helt ved siden af mht. hvad de forlanger for det de nu er i gang med at sælge) - jeg plejer altid at finde en god balance mht. hvad jeg kan miste (eller tjene) og hvad en anden kan spare (så prisen giver begge parter en god mening)

Torben og andre ville give max 1500kr for det - og det er selvfølgelig fair nok :-) - jeg mener at det tv er mere værd og jeg holder bare fast i min vurdering (inkl.hvorfor/grunden til at jeg mener at det er lidt mere værd)

kan sælgeren få 1500kr for det og kan en anden få glæde af det de næste 2-3-4 år? - fedt!!! kan sælgeren finde en som er villig til at give 22-2500kr for det? - så er det endnu bedre :-) men jeg synes i hvert fald ikke at det skal sættes til salt med et prisskilt som siger 1500kr...
#316536
Torben Rasmussen skrev: 4. jul 2020, 13:30 Jeg vurderer ud fra hvad jeg selv ville have lyst til at betale for varen, og det er bestemt ikke 2500, men man kan jo være heldig, at der er en derude, som bare går og venter på, at VT60 kommer til salg, og som allerede har en eller anden boks til at håndtere smart-TV. Mit eget 50” Pioneer røg for 1600 kr for 5 år siden, blot til sammenligning.
Jeg er lige præcis en af dem som går og venter på at der kommer et VT60 til salg - for den rigtige pris. Jeg har et par agenter på dba, og det hænder at der kommer et til salg for 2.500-5.000. De bliver ikke solgt hurtigt, men de ryger på et tidspunkt - jeg ved jo bare ikke hvor meget de så går for.

Jeg ville gerne have et OLED, men er simpelthen bare for nærig ;) Købte et G20 for 800kr for 4-5 år siden, og faldt så over et VT50 for 500kr for et par måneder siden. Så når der kommer et VT60 for maks 1000 slår jeg til, men nok ikke før.

Jeg er enig i at det er en ret lav pris for noget vældig godt - men det er vi heldigvis ikke så mange om at mene :) Og ja, der er en risiko ved at købe brugt, men foreløbig har jeg ikke haft nogen tv der er gået i stykker.

De fleste vil bare gerne have noget nyt - det koster jo ikke alverden, og de bemærker ikke forskellen i billedkvalitet. Det er så til min fordel når de betragter et 5 år gammelt tv som udtjent, og sælger det for en slik.

Et VT60 er dog oppe i entusiast-klassen, så derfor er der ikke så mange af dem. Hvis du ikke har travlt med at komme af med det, så bare sæt det til fx 2.500 til en start. Du kan altid sænke prisen hvis det ikke bliver afsat. Hvis du ikke gider at have det stående, så sænk prisen 100kr om dagen ;)