Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#316538
Hvis nogen har din vare på en agent på DBA og du sænker prisen 100 kr om dagen, så tager de næppe din pris seriøst. Jeg havde skambudt en vare, der blev dumpet i pris på den måde. Det er useriøst at sætte noget til 2500, hvis man er villig til at sælge for 1600.

Prissæt den så prisen er realistisk og lad være med at give afslag. Hvis du ved, at prisen er rigtig, så skal den nok blive solgt, selvom du afviser at give “rabat”.

Jeg synes ikke min “prissæt som om du selv var køberen” er slået fejl endnu. Der kommer altid skambud - ofte fordi folk bare ikke mener, at de skal betale den opgivne pris - men de må tage til takke med en blank afvisning. Det er naturligvis altid fedt lige at score 100 kr mere, men come on. I det leje vi snakker om her, så kan du lige så godt prissætte den fair og ignorere folk der partout vil prutte om prisen på alting på DBA.
Af allo
#316545
Torben Rasmussen skrev:Hvis nogen har din vare på en agent på DBA og du sænker prisen 100 kr om dagen, så tager de næppe din pris seriøst. Jeg havde skambudt en vare, der blev dumpet i pris på den måde. Det er useriøst at sætte noget til 2500, hvis man er villig til at sælge for 1600.
det er jeg helt enig i - man kan ikke tage sådan noget seriøst


Torben Rasmussen skrev:Jeg synes ikke min “prissæt som om du selv var køberen” er slået fejl endnu. Der kommer altid skambud - ofte fordi folk bare ikke mener, at de skal betale den opgivne pris - men de må tage til takke med en blank afvisning. Det er naturligvis altid fedt lige at score 100 kr mere, men come on. I det leje vi snakker om her, så kan du lige så godt prissætte den fair og ignorere folk der partout vil prutte om prisen på alting på DBA.
det er selvfølgelig helt ok at du ser på det på denne måde - for mig er det helt ved siden af at tænke sådan når det gælder “prissæt som om du selv var køberen”...ved at tage udgangspunkt udelukkende i 'jeg, mig, mit' så udelukker man alle andre målgrupper/mennesker...

'som om du selv var køberen' vs 'en som reelt er interesseret i/på udkig efter noget bestemt' = to forskellige ting/vurderinger

'jeg er til Playstation og vil ikke give mere end 300kr for en Xbox', 'jeg er til 4K og HDR, 2,1 HDMI og U name it og mener ikke at et brugt VT60 som er 6-7år gammelt er mere end 1500kr værd' - fair nok hvis det gælder et bestemt menneske men så glemmer man at f.eks. en pensionist eller 1000vis andre ældre ville få et af de bedste tv'er ever til 'ingen penge'

selvfølgelig skal man lige tager højde for at det kan gå i stykker dagen efter men de top-modeller de ser ud til at virke og virke det 3.-4. dobbelte end mange andre modeller

nu læser jeg tit div. 'hvad er (...) værd' og lign. og det jeg synes er lidt wierd, det er at selve OP ikke deltager i samtalen (sker ikke så tit i hver fald) så de fleste gange så høre man de samme max 5-10 måske 15 faste forum-medlemmer som bidrager med div. ideer, forslag, know-how m.m. - og tit og ofte så hjælper det ret meget men de 5-10 max 15 mennesker afspejler kun en meget lille gruppe og bl.a. derfor så synes jeg at det med 'jeg tager udgangspunkt i jeg, mig, mit' det er ret ved siden af

det ville være helt ok at høre hvad OP synes om det som vi kommer med...om han/hun synes at f.eks. en fast pris på 1500kr er lige i øjet eller om sætte det til f.eks.2500kr og have en mulighed for at give et afslag i prisen er noget som giver mening (de fleste gange så taler vi bare med hinanden uden at ane hvad OP mener om vores ideer :-) )
Torben Rasmussen skrev:Der kommer altid skambud - ofte fordi folk bare ikke mener, at de skal betale den opgivne pris
det er simpelthen noget af det mest irriterende ever...noget i stil med (blot et fiktivt eks.):
'300kr (for noget som man har sat til 800kr og som er mere end end fair pris for varen - ifølge markedet og ikke ifølge en selv) kan afhente om 1t.' - nøj hvor er sådan noget noget bull...ingen pli (hverken 'hej', 'v.h.', ingen ting), ingen respekt...
#316559
Giv mig lidt credit. Mener du virkelig ikke jeg formår at værdisætte et produkt, som jeg reelt ikke selv er køber til? Du skriver det som om, at jeg er inhabil da jeg allerede har et TV. Hvis man har tid nok, så kan man måske finde en køber til 2500 kr. Hvis man vil af med det nu, så er det måske et lavere beløb man skal sigte efter og droppe jagten på “jackpot” (hvis man kan tale om det med så små beløb).

Jeg har endnu til gode, at have et elektronik-produkt til salg i mere end 7 dage på DBA. Jeg har ikke følt mig snydt mht pris og jeg har aldrig givet mere end en 100-las i afslag - og det kun hvis folk kan argumentere for, at min pris er for høj. Korteste tid på DBA er 10 sekunder for mit Sonos-grej. Altså no shit. Manden ringede imens jeg stadig havde salgs-oversigten åben i app’en. Alt har været prissat efter hvad jeg selv har villet betale for varen.
#316561
Pointen er at der ikke er faste priser på brugtmarkedet - nogle vil (af forskellige årsager) betale mere end andre, og derfor kan det nogen gange være svært at prissætte ting (bare spørg en ejendomsmægler). Derfor kan man netop sandsynligvis sælge til en højere pris, hvis man er villig til at vente længere.

Mht. skambud, så kan vi hurtigt blive enige om at det er vældigt irriterende. Men jeg kan ikke se hvorfor det skulle være så galt at sætte prisen en anelse højt, og så sænke den hen ad vejen, hvis ingen bider på (eksemplet var overdrevet for forståelsens skyld). Igen, på nogle ting kan det være svært at vurdere hvad en rimelig pris er. Hvis du er ligeglad med den slags "småbeløb", og gerne vil hurtigt af med varen, så er du meget velkommen til at sætte prisen lidt lavt - så er det dig der giver køberne mulighed for "jackpot". Og hvis begge parter føler at de har gjort en god handel i sidste ende, så er det jo en lykkelig slutning.
Af allo
#316583
Torben Rasmussen skrev:Giv mig lidt credit. Mener du virkelig ikke jeg formår at værdisætte et produkt, som jeg reelt ikke selv er køber til?
du er hverken inhabil eller uviden mht. det du taler om - jeg mener blot at der er forskel på at tage udgangspunkt i sig selv og det som er på markedet - og her mener jeg at du er lidt 'nærig' :-)

jeg har taget udgangspunkt i hvad der er på markedet...og der findes ikke et eneste tv til 5-6000kr (nyt) som kommer i nærheden af VT60 (4K eller ej, hdr eller ej) - her er både motion, hull HD og resten stadigvæk miles ahead i forhold til resten (efter min mening) og derfor synes jeg at mere end 1500kr kan forsvares og 'forventes'

som sagt så ville f.eks en ældre dame ellem mand eller mange andre får det bedste tv ever til prisen (22-2500kr) - ikke alle giver f for 4K og hdr og 2,1 og div nyeste app...
Af Zion
#316602
I glemmer helt ingen almindelig mennesker gider at købe et vt60 medmindre det er rigtig billig. Det er stort og klunset i forhold til familien Danmark som ikke går op i billedekvalitet. det er kun fattige entusiaster som køber det tv, dem med penge har allerede et magen til eller oled.

Snæver målgruppe. Fattige entusiaster er samtidig også nærige. Så er enig i at du ikke får mere end de 1500kr
#317348
De vt60 jeg har set har ligget omkring 3000,-
Fattig. Nope. Nærig. Heller ikke. Et nyt Panasonic Oled tv koster 18-20.000. Der må du gerne kalde mig nærig. Det syntes jeg er rigtig mange penge for et tv.

Derfor jagter jeg stadig et vt60 tv. Som jeg gerne giver 2-3000 for. Hvis det er 100% iorden
#317374
Jeg er enig i, et 55", til omkring 20000 kr. er ret mange penge (for mange, hvis du spørger mig), når man tænker på, hvor hurtigt markedet bevæger sig, men set i forhold til for 10 år siden, er det faktisk billigt.

Der findes heldigvis alternativer, hvis det ikke lige behøver være Panasonic eller allernyeste model.
F.eks. LG B9S, som jeg synes, er et rigtigt godt køb til 6999 kr.; 65"eren er ikke helt så fordelagtig i øjeblikket, men det er lige faldet en tusse, og mon ikke det indenfor en overkommelig periode, kommer ned i en pris lige under 10000 kr., som det var tilfældet med LG 65B9?