Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Westar
#308267
Jeg overvejer at skifte ud til oled, men hvad er realistisk at jeg kan få for mit Sony? Der er garanti på indtil marts/april måned i år, købt hos power inkl. kalibrering.

Hvad siger i?

Michael
Af Globulus
#308271
Et 65" QLED fås til 6.999 (OK, så er det kun et Q60R).

65XE9005 har været nede i 7.997 før den forsvandt fra markedet.

Efterfølgeren - 65XF9005 - fås p.t. til 8.777 hos Hifi-Klubben. Men det er stadig sidste års model.

Der er p.t. et 55" XE9005 til salg på DBA til 4.900 kr. Det har så også været til salg i halvanden måneds tid.

Du skal nok være heldig, hvis du kan få 4.000-5.000 kr. for dit TV. Kalibreringen får du intet for, så det er ikke noget salgsargument. At det var et high-end LCD TV i 2017 er der næppe andet end et fåtal, der påskønner, og de, der ved, hvad et XE9005 TV er og hvorfor det måske er bedre at købe end et nyt 65" TV til 4.999 kr., er sikkert de samme som er villige til at betale en smule mere for en nyere model og/eller et OLED.

Så mit bedste bud ville nok være at a) bruge det et år eller to mere for at få lidt mere valuta for pengene eller b) lade det gå i arv til en i familien, så pengene ikke er smidt ud af vinduet.
Af Brian E
#308274
Satte på et tidspunkt et 55" Samsung 6-serie til salg på dba.dk til en pris, som var noget højere end jeg selv kunne finde på at give for et tilsvarende brugt TV. Det endte med at blive budt 500 op i løbet af et par timer, så man kan blive overrasket over, hvad folk er villige til at give.

Jeg kan dog godt forestille mig, at det er fordi, folk, som Globulus skriver ovenfor, ikke kan kende topmodeller fra entry level, men find en pris, du vil være tilfreds med og sæt den i til en lidt højere pris. Jeg ville nok forsøge med 6.000.
Af Grandahl
#308303
Hcis du skal føre forhåbninger om salg på dba er min oplevelse at du skal ligge blandt de 5-10% billigste på en vare, ellers drukner man bare sammen med alle de andre.. Forskellen på at være alene, eller næsten alene på en vare kan selvfølgelig være anderledes..
Af Supergris
#308318
Den pris, jeg foreslår, synes jeg er rimelig for begge parter, men det er selvfølgelig min personlige vurdering, hvilket vel også var det, du spurgte efter.
Jeg kører altid efter princippet: Hvad ville jeg selv give, hvis et køb var aktuelt?