Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sune Poulsen
#43889
Hej hej..

Jeg står og skal købe tv her engang om ikk alt for længe. Men som jeg ser markedet lige nu (efter IFA), ville det være dumt at købe tv lige nu..

Såvidt jeg kan se bliver LED en standard i LCD skærmene fremover - men hvad med 200hz som sony nu kommer med? Skal man gå og vente til de har kombineret de to ting eller hvad...?

Ved godt det er et spørgsmål om behov osv, men ville da være ærgeligt at købe tv midt i et skift af standarden.

Nogen der har et par kommentarer til dette?
Af -jacob
#43894
Jeg kan sagtens følge dig.

Jeg har i et stykke tid overvejet SONY X4500 hvis man kan betale sig fra den. og så hører man pludselig om Z4500 med 200hz og ZX1 som er ekstremt flad i forhold til de nuværende skærme.

Det fik mig også til at tænke over at udskyde købet, for hvad nu hvis de nye er federe?

Men når man så står og skal til at købe en af dem, så kommer der sikkert rygter om nogle nye modeller igen, muligvis med indbygget HARDDISK eller 200hz + LED belysning, og kun 5 cm tykke, og sådan kan man blive ved og ved.

De nye skærme er efterhånden så gode, og har så mange af de nødvendige features, så mit råd er at vælge den skærm indenfor de næste par måneder du synes passer bedst til dit behov, og så nyde den indtil der kommer noget nyt på markedet som du simpelthen ikke kan undvære.

Jeg lurede også lige lidt på 200hz, men jeg ved ikke om det egentligt er så meget bedre end en rigtig god skærm med LED belysning.

Personligt tror jeg at billedet på X4500 vil være en del bedre end Z4500, og meget tæt på samme skarphed ved bevægelse, da X4500 har en bedre engine, LED og sammen med 100hz har inkorporeret blinkende baggrundsbelysning a la PHILIPS for at mindske slør ved bevægelse.
Af penther
#43896
det der har været på markede af led baggrundsbelyst har stadig ikke kunne imponere ift 5090, tro aldrig de når farverne med mindre vi tæller oled med. så ville nok selv vælge plasma medmindre 50" er for stort
Brugeravatar
Af kthomsen
#43919
Man kan kun gøre een ting vedrørende ny teknologi:
Køb når du har brug for det og i mellemtiden spar op til det fede når du køber.
Ellers kan man vente for evigt. :p