Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mohnsen
#24254
Hej

Jeg overvejer at købe en fladskærm, men har ikke vildt travlt med at få det gjort.

Jeg har læst at LED eller OLED teknolokien skulle være bedre og billigere og på vej lige om hjørnet....

Men er den det? kan det svare sig at vente? Og bliver det så godt/billigt som man hører?

mvh Mohnsen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#24276
LED er ikke en panelteknologi. Det er en ny type baggrundsbelysning og OLED er bestemt ikke lige på trapperne. Vi har stadig ikke set en kommertiel tilgængelig monitor med OLED, kun showcasemodeller fra Sony, som man ikke måtte lege med.

Og under alle omstændigheder vil første generation have skavanker som du vil skulle leve med, så nej - det kan ikke betale sig at vente på denne teknologi hvis du har et behov nu.
Af mohnsen
#24285
tak for svaret, jeg vil se mig om efter noget af den nuværende teknologi. beklager hvis jeg byttede rundt på begreberne, men jeg er rimelig ny indenfor alt dette flad tv halløj.
Af lemur
#24491
sony kommer med en OLED skærm til December, i Japan
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#24505
Ja, jeg smed nyheden på i går. Men vær opmærksom på at det er en 11" skærm med en ret dårlig opløsning. Man bør nok betragte skærmen som en slags "Se hvad vi kan! Vi er de første!" og ikke som noget seriøst bud på hverken et TV eller en monitor.