Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#218030
Vi købte for nogle uger siden et Panasonic cx725. Originale Panasonic 3D briller koster jo en bondegård. Kan jeg bruge Samsungs SSG-5100GB i stedet. De koster nemlig trods alt kun 129 kr hos Pixmania.
Mvh Peter.
Brugeravatar
Af Montago
#219262
Jeg er igang med at undersøge noget tilsvarende..

Jeg har et Samsung TV men har adgang til at kunne få/låne nogle Philips 3D briller..

så vidt jeg ved findes der kun 2 sync teknologier: IR og RF (og måske BlueTooth ?)
Hvis briller og fjernsyn er IR burde alle kombinationer passe sammen hvis ellers sync pulsen er samme standard på tværs af mærker ??

Det skulle dog ikke undre mig hvis samtlige mærker har lavet deres 3D tech 100% proprietær så man derfor ikke kan mixe mærker med hinanden :(
#219295
Hej Montago
Jeg er ikke selv kommet videre med det - er nået til samme konklusion som dig, også efter at have kigget lidt rundt på nettet. Vil meget gerne høre dine erfaringer med at bruge Philps briller sammen med dit Samsung TV.
Mvh Peter.
Af waqmohi
#219363
petermalling skrev:Vi købte for nogle uger siden et Panasonic cx725. Originale Panasonic 3D briller koster jo en bondegård. Kan jeg bruge Samsungs SSG-5100GB i stedet. De koster nemlig trods alt kun 129 kr hos Pixmania.
Mvh Peter.
Har præcis de samme briller liggende i skuffen, de virker fint på mit Panasonic.
Af jeps92
#222030
Hvorfor mener du Panasonic briller koster en bondegård?

Du ved godt, at det er passiv briller du skal bruge, ikke også?
Jeg har lige købt en pakke med 2 stk til ca. 80 kroner (det er da en billig bondegård :-) )
De hedder: TY-EP3D20E