Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#212898
Hej

For nogle uger siden spurgte jeg på dette forum, hvorvidt der fulgte 3D briller med til Panasonic 48" as640, fordi jeg gik og overvejede at købe det. Situationen har ikke ændret sig meget, så jeg går stadig og pønser på det! Grunden til at jeg synes det kunne være en fed opgradering (fra mit 37") er, at det også kan afspille 3D. Her bliver jeg så lidt i tvivl om, hvorvidt jeg virkelig kommer til at bruge 3D-funktionaliteten, eller om det blot er et "gimmick", som så mange går og hævder.

Så derfor spørger jeg jer: bruger i jeres 3D funktionalitet ofte, eller har den del af jeres TV været tæt på ligegyldig for jer? Hvilken metode foretrækker i til afspilning af 3D indhold?
Af troopa85
#212901
Det er nok meget individuelt. Jeg bruger 3d til alle titler hvor 3d er det værd.

Eks Avatar, Guardians of the Galaxy, Gravity, Hobitten mfl samt stort set alle animationsfilm.

Til hverdag bruger jeg det ikke, altså alm. tv kiggeri.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#212912
Vi har to 50+ skærme her i hjemmet. Den ene kan klare 3D, men jeg må nok erkende, at vi kun har brugt det ganske få gange (kan formentlig tælles på to hænder) i de seneste 2-3 år.

I starten var gæster og specielt børn meget nysgerrige, men ingen lader til at være interesserede i at prøve det længere herhjemme.

Personligt var jeg egentlig mest begejstret for 3D ift. spil, men konsolproducenterne har jo så småt droppet nærmest alle tiltag igen. Nu er de fleste i stedet begyndt at koncentrere sig om Virtual Reality, og med god grund for det er nok i virkeligheden her "3D" får sit gennembrud. 3D på en tv-skærm er jo en lidt sjov fugl. Man forsøger at gengive dybe på en flad skærm i rummet, uden at have overvejet om man ikke skal bygge noget ny teknologi helt fra grunden, der er bedre egnet. Det er det man gør med VR nu, som jeg ser det.
#212925
Har lige købt et LG 60lb870v tv som har 3D. Har set et par film efter købet og det fungerer virkelig godt, men det er nok ikke noget vi kommer til at bruge ofte.

Har aldrig helt forstået al den hype der er omkring 3D.
Af Mates
#212927
Vi købte nyt Sony 55w805b TV i November. 3D bliver faktisk kun brugt hvis venner/familie kommer forbi og gerne lige vil se hvordan det virker.

Vi har ikke set en hel film i 3D endnu, selvom det egentlig virker "okay-ish".
Brugeravatar
Af hans123
#212931
Aldrig. 3d syntes ikke at gøre noget godt for oplevelsen

Kun en her og nu waooo. I max 5 minutter
Af Nanodragon
#212934
Jeg er rimlig positiv over for passive 3D (Jeg få hovedpine af active 3D, på grund af flimmer foran mine øjnene).
Jeg har efterhånden set en del film og serier i 3D, plus hvad der nu engang ligger på Youtube i stereoscopic 3D.
#212936
Jeg har også et AS640E, og jeg havde besluttet mig at købe 3D briller med det samme så jeg kunne få afprøvet det, men det er stadig ikke sket og har haft TVet i lidt over en måned.

Jeg regner dog stadig med at købe nogle, jeg ved dog ikke hvilke jeg skal købe.
Nogen der ved om følgende vil virke til AS640E, selvom de er produceret af Samsung, burde dette vel ikke have betydning?

https://www.dustinhome.dk/product/50107 ... 5637146643
#212939
3D er et glimrende værktøj for filmskaberen til at skjule, at historien ikke er stærk nok til at kunne stå på egne ben... O_O
Pjat, en film bliver ikke god fordi der er 3d eller omvendt (måske lige med undtagelse af Gravity som er langt bedre i 3d).

For det meste giver det bare noget immersion hvis det er gjort rigtigt, eks i Avatar mv. Det er helt sikkert individuelt, og der er nogen som bare undgår det for en hver pris, men synes personligt sagtens det kan bringe en masse når det som sagt bliver gjort ordenligt.

Eks i en animationsfilm som Sammys Eventyr gør det rigtigt meget for indevelsen (bare et eksempel, men det er gjort rigtigt godt her)
#212941
@troopa85:

Netop 'Avatar' er et glimrende eksempel på en film, som er ganske middelmådig, hvis man kan se igennem al effektmagerriet. Hvis historien ikke kan stå alene, er den ikke stærk nok.

Eller som man siger i Hollywood: "Script, script, script…" :)
Af troopa85
#212942
@Edinger

Hver sin smag, synes den er ganske fin selvom folk kommer med deres Pocahontas bashing :)

Vi har alle forskellige preferencer.