Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kelvis
#186183
hej. Når jeg streamer fra min pc til tv, virker alle 1080p i mkv filer uden problemer. henter 3d film, side by side, er billedet ok men jeg får ikke lyden med?? Jeg bruger Twoonky server, der er det program som mit Panasonic tv har. Det er en gt50 fra sidste år. Tvét heller ikke læse filen hvis jeg henter remux med dts hd master audio og slet ikke hvis jeg streamer en unripped blu ray. Er der en venlig sjæl der har forstand på hvordan man kan streame filer med dts hd master audio codec og få lyden med?

På forhånd tak :)
#186201
Kelvis skrev:kan streame filer med dts hd master audio codec og få lyden med?
tvivler stærkt på at du kan få et panasonic tv til at sluge det lyd format.

der skal du igennem en receiver med HDMI og 3D support, så tager dem lyd og 3d blu-ray (der findess receivere som tager lyden med ikke 3d, 1st Generation receiver inden 3d kom)
Af Kelvis
#186204
Har det hele kørt igennem min Onkyo reciever, som jeg købte sidste år og som er forberedt til 3d. Men streamer fra pc til tv som så via hdmi 1.4 sender lyden til receiver. Der er aldrig problmer med mkv filer/blu ray, der er ripped. Men ægte blu ray der ikke er ripped, vil den slet ikke afspille og 3d i mkv filer kommer der ingen lyd med. Help anyone? ;)
#186205
skal lige forstå korrekt.

du sender 3d iso fra pc? det er heller ikke noget nogen producenter af tv har support for, så der skal du have en 3d media streamer. kun sbs film er supporteret som mkv på mange tv. så har du lyd problemet som din forstærker skal klare, og afhængig af hvorledes det kommer igennem receiveren så idenficeres lyden ikke.

prøv at check på pc'n hvad lyd du sender fra de filer som ikke virker.


og igen, skaf en ekstern mediaplayer, tv har aldrig været gode til andet end AVI, og nu har de lige fået lidt mkv begrænset support. så du får altid problemer med det, præcis som du ser nu.
Af Kelvis
#186226
Streamer direkte fra pc til tv, som så sender lyden til recieveren via hdmi 1.4. Det er kun iso filer den ikke vil spile. Sbs 3d i mkv filer, afspilles fint men uden lyd?? Har også prøvet at sætte eb usb harddisk direkte til tv'et men der mangler lyden også?? Ville en Wd hd tv live kunne løse problemet?

På forhånd tak
Af lgowner
#186237
Kelvis skrev:Wd hd tv live kunne løse problemet?
wdtv klarer ikke 3d iso, så vidt jeg ved/kender til.

der skal du op i andre dyrere modeller eller købe nogen fra kina (søg på w2comp).

lyd problemer løser ingen af dem, der skal du kikke på din receiver, og bekræfte hvilket format det er i som ikke virker, så kan du skrive model på receiver og lyd format her, så er der sikkert en som kan fortælle om det virker.
#186294
Jeg har en Onkyo tx-nr717 forstærker og en Denon poa 2200 effekt forstærker til fronhøjtalere. Men det hele kører gennem Onkyoen, med et hdmi 1.4 stik(med audio return) fra forst. til tv og det er mkv filer der er remuxed med Dts Hd Master audio den ikke vil spille. Streamer med kabel fra pc til tv, kan også fint køre store mkv filer trådløst uden hakken. Når jeg streamer en unripped blu ray fra pc til tv, vil den heller ikke finde mappen på tv'et. Men hvis jeg sætter en ægte blu ray disk i min ps3, er der ingen problemer, hverken med lyd eller 3d. Har efterhånden prøvet alt. Mon det er tv'et der ikke kan læse lydsporet og så derfor heller ikke kan afspille filmen. Forstærkeren kan afspille Dts Hd Master Audio og er forberedt til 3d!
#186295
Kelvis skrev:Mon det er tv'et der ikke kan læse lydsporet og så derfor heller ikke kan afspille filmen. Forstærkeren kan afspille Dts Hd Master Audio og er forberedt til 3d!
hvis jeg forstår korrekt så bruger du ikke receiver til lyd i dit setup, du sender egentlig bare lyd igennem "passthrough", og derfor virker det ikke som jeg tidligere nævnte.
der er IKKE et tv som har DTS HD Master lyd support idag, der skal du lade din receiver afspille lyden og glemme alt om lyd på tv, for det har jeg ihvertfald ikke hørt om er på plads endnu.
#186296
Og hvordan fikser jeg så dette? Er lidt grøn på området men kan dog finde ud af det meste med lidt kyndig hjælp fra folk som dig ;). Jeg skal vel ind i opsætningen i forstærkeren og så ændre noget der??

På forhånd tak :)
#186297
se,
jeg har selv næsten samme , dog nr609 serien, men jeg ved det virker igennem den og på din model.

måske hænger det sammen med HDMI control som du har aktiveret? måske prøv det engang uden. i HDMI control kan du vælge om tv højttalerne bruges eller anlæggets, vælges på tv't.
#186304
Ved ikke om det kan være det?. Når jeg streamer en 1080p i mkv fil, finder den selv lyden. Også Dts. Men den kan ikke finde lyden når det er Dts Hd Master audio, altså en hel/remuxed blu ray mkv fil. Det er det der undrer mig, at den kan afspille lyden fra "alm" mkv filer men ikke remuxed mkv eller untouched blu ray, altså en alm blu ray film der fylder 40-45 gb og som der ikke er gjort noget ved. Vil prøve at tjekke min hdmi opsætning på tv og reciever, så må vi se om det er der problemet ligger :). God Weekend....