Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kim Madsen
#176635
Hej Flatpanels.

Jeg skal købe et nyt tv men har ikke meget forstand det!!
Jeg er på udkig efter et tv i 46" eller over, budgettet er på ca 8000kr og det må gerne være med 3D men ikke en nødvendighed!!
Jeg har i øjeblikket Yousee, hvis det har noget at sige længere😃.

Jeg er mest til Samsung, Phillips eller Sony.

Håber I kan give vejledning i hvad jeg skal købe for at få mest mulig for pengene.

VH.
Af allo
#176640
den liste er sådan...- meget 50/50 i min verden...

men bortset fra det så ville jeg tjekke Grundig vle 8270 evt. fle 9170 - klasse tv!!!
Brugeravatar
Af edinger
#176657
HJ skrev:Kan anbefale forummets søgefunktion - der er rigtig mange der leder efter tv i 7000-8000krs klassen og alle vil mest for pengene.
+1

HJ skrev:Hvis jeg havde pengene og pladsen ville jeg købe Panasonic ST50.
Det ville JEG også. Men DU kan jo være flintrende ligeglad med, hvad HJ og andre ville købe. Ikke mindst i lyset af din ubegrundede mærkepræference ("...er mest til Samsung, Philips og Sony").
Af Kim Madsen
#176662
Det var såmænd mere for at høre jeres erfaringer omkring disse mærker og hvad man skal holde sig fra. Men tak for infoen om guiden.

VH.
Af Bent odense
#176678
Der også sony 46HX753,Den test kan du se på sammen side som HJ gav dig.
Af Kim Madsen
#176727
Tak for tilbagemeldingerne.
Jeg har kigget på samsung ue46c7705, og kan godt bruge lidt vejledning.
Er dette tv et godt tv?
Som sagt skal det bare bruges til at se helt alm tv på og lidt 3D film, hverken spille spil eller sætte min computer til!!
Prisen er 6000kr.
Er det for dyrt eller en god pris?

Håber det gav mening.

VH.
Brugeravatar
Af edinger
#176730
Kim Madsen skrev:Jeg har kigget på samsung ue46c7705, og kan godt bruge lidt vejledning.
Er dette tv et godt tv?
C7705 er en tre år gammel model. Hvor i alverden har du dog fundet den? På internettet?

Kim Madsen skrev:Prisen er 6000 kr. Er det for dyrt eller en god pris?
Hvis vi nu antog, at det rent faktisk kunne lade sig gøre at fremskaffe et fabriksnyt eksemplar, er det en grotesk pris i lyset af ovenstående.
Af Kim Madsen
#176731
Lige præcis.
Men tænker om, selvom det er 3 år gammelt, er en udemærket model og pris?
Brugeravatar
Af edinger
#176732
Kim Madsen skrev:Lige præcis.
Men tænker om, selvom det er 3 år gammelt, er en udemærket model og pris?
Hvad skulle pointen dog være i at købe en 'bedaget' model, når nu der er masser af NYT at vælge imellem i prisklassen? ;;)
Af Kim Madsen
#176733
Jamen kan man få et lige så godt tv til 6000kr? Og hvis ja hvilket præcist? :)
Af OleA
#176734
Kim Madsen skrev:Lige præcis.
Men tænker om, selvom det er 3 år gammelt, er en udemærket model og pris?
Det virker temmeligt tåbeligt at give så meget for en 3 år gammel model. Du kan få en 2012 model i samme prisklasse der er langt bedre. Sikkert også Samsung.
Brugeravatar
Af edinger
#176736
Kim Madsen skrev:Jamen kan man få et lige så godt tv til 6000kr? Og hvis ja hvilket præcist?
Hvis du nu fulgte folks venlige anvisninger og lod dig inspirere af listen med købsanbefalinger samt den overflod af indlæg og tråde med samme emne som dit, ja, så ville du være godt hjulpet.

Du kan ikke forvente blot at få svaret serveret på et sølvfad. I hvert fald ikke, hvis det skal være et meningsfyldt svar. Dertil er der for mange mellemregninger og ubekendte.

Du må gøre en indsats selv.