Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kim Madsen
#176743
Det er lidt svært at følge anvisninger når man ikke aner et klap om tv'er!!
Jeg har skam prøvet at sætte mig ind i hvilke tv der vil passe mig, men eftersom det er en jungle at finde det korrekte, håbede jeg at der var nogle herinde fra, der kunne sige at det og det skal jeg holde mig fra og det eller det er en god ide at købe!!

Der er mange anbefalinger mm. men det hjælper ikke noget når det ene tv kan dit og det andet dat. Derfor beskrev jeg hvad jeg skulle bruge det til og håbede derud fra at nogen kunne komme med et kvalificeret bud på et godt tv til netop mit behov.
Brugeravatar
Af edinger
#176748
Du har jo netop IKKE beskrevet dit behov. Hvorfor du ikke kan forvente en meningsfyldt (underbygget) anbefaling.

Hvis du derimod læser anbefalingerne eller nogle af de mange enslydende tråde, vil du med sikkerhed kunne finde et brugsmønster, som afspejler dit behov og giver et fingerpeg om, hvilke(n) skærm(e), det vil være værd at overveje.
Af Kim Madsen
#176749
Hvis du læser øverst står mit behov der :D
Jeg må søge videre og se hvad folk kan anbefale.
Brugeravatar
Af edinger
#176750
Kim Madsen skrev:Hvis du læser øverst står mit behov der.
Du angiver blot en størrelse og en pris og skriver, at 3D ikke er nødvendigt, men nævner intet om dit brugsmønster (film, tv, sport, konsolspil) eller om, hvorvidt skærmen skal stå i et (sol)oplyst rum med/uden mulighed for afskærmning.

Endelig nævner du intet om en eventuel panelpræference (LCD el. plasma) og dine overvejelser i forbindelse hermed.

Kim Madsen skrev:Jeg må søge videre og se hvad folk kan anbefale.
Det giver ingen mening at forlade sig på tilfældige brugeres tilfældige (u-underbyggede), men utvivlsomt velmenende anbefalinger. Særligt ikke når du på disse sider har adgang til et veritabelt tag-selv-bord af guldkorn – hvis blot du gør en lille indsats.
Af Kim Madsen
#176752
Jeg har skrevet at jeg skal bruge det til at se helt alm tv og film. Hverken spille spil eller sætte computer til!!
men du har ret i det med sollys, men det er til stuen, så der er selvfølgelig store vinduer med mulighed for afskærmning :)
Jeg har med vilje ikke skrevet omkring LCD etc. for det har jeg simpelthen ikke forstand på :)

men lad os bare lukke tråden her, så ser jeg købsanbefalinger igennem!!
Brugeravatar
Af edinger
#176753
Kim Madsen skrev:Jeg har skrevet at jeg skal bruge det til at se helt alm tv og film. Hverken spille spil eller sætte computer til!!
Du har ret. Det beklager jeg, at jeg overså i skyndingen.