Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af daniel1973
#171402
Hej

Jeg skal have nyt tv og har kig på følgende 2.sony 55hx855 og Samsung ue558005.
Jeg har set begge i butikkerne og syntes ikke der er den store forskel hvad angår billedmæssig kvalitet.Er ikke så interesseret i apps og andre smarte løsninger.
Skal primært bruges til film,spil og alm.Tv-kiggeri.

Jeg har p.t Samsung og er meget glad for dette ,men det er blevet for lille og derfor ønsker jeg et størrer.

Mit spørgsmål er derfor om Samsung er de ekstra 3000 kr værd hvis man primært kigger på billedkvalitet??

Jeg vil meget gerne høre fra folk der evt.har en af disse 2 modeller.Alle andre er selvfølige også vekommen.

Hilsen daniel 1973
Af orm08
#171405
Har ingen erfaring med de 2 TV.

Jeg er klart til Sony, kan bedre lide design og den daglige betjening - Jeg synes at der er for mange tryk når man skal navigere på Samsung, men det er subjektivt.

Vær opmærksom på at Sony har både Netflix og hbbTV, det mener jek ikke virker på Samsungs danske modeller.

Men i sidste ende, køb hvad du føler mest for :D
Brugeravatar
Af phn2
#171406
Du kan evt. lade forskelle i lyden afgøre duellen. Min erfaring er at Sony generelt har lidt mere fyldig lyd en Samsung, uden jeg iøvrigt kender de nævnte modeller.
Af orm08
#171410
Arrrhhh - lyden på disse smalle TV er sgu ikke noget at skrive hjem om - lyder som ånden i dåsen

Der skal nok investeres i en soundbar eller kobles et anlæg på.

Billedkvalitet er selvfølgeligt også vigtigt, men for mit vedkommende vil begge TV være rigeligt gode, men igen subjektivt
Af daniel1973
#171412
Hej igen

tak for jeres input.Jeg syntes at Samsung stod lidt skarper i bilka den anden dag,men
det kan selvfølig være indstillingerne som ikke var helt optimalt på Sony contra Samsung.

Det bliver svært at vælge :) :)
Af Bent odense
#171417
Du må aldrig samline billedekvalitetten i en butik.Har selv et HX855 og et HX753,På instilinger på HX855 har jeg prugt rasmus larsen, Instillinger med lidt ændringer.
Af jones31
#171422
Hx855 har det bedste billed af de 2, Samsung bruger for meget krudt på deres smart tv og glemmer lidt billedet.
Så spar de penge og køb sonyen.
Af Nero
#171795
Jeg støtter opp om Sony! Det virker for meg som om Sony har bedre kontroll på edge led teknologien med tanke på clouding/backlight bleeding.. jeg har også sett dette hjemme hos meg selv med et par Sony og Samsung edge led fra 2011..