Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Samsung eller Sony ??

#171262
Goddage godt folk.

Jeg står her og skal købe nyt TV. Jeg må nok sige jeg synes det er ret svært at finde rundt i alle de informationer i tv junglen. Jeg har læst jeres guide til TV. Denne har da også hjulpet mit til at jeg nu kun ser på disse 2.

Altså begge tv, har 3d og er full HD som ligesom er det jeg har kigget mest efter. Men derudover er jeg godt nok lidt tabt. Der skal spilles PS3, ses sport og film via min computer på det tv jeg nu vælger. Kan også se de begge har usb indgang, betyder det at hvis man har en usb harddisk at de så kan optage derop ?? Samsungen står til 6500kr og Sony'et til 7999kr.

Håber lidt på at der findes en derude som lige kan sige hold dig fra det pga af det. da jeg synes begge tv er flotte.

Hvad ville i vælge ??
På forhånd tak,
Anders.
Af teknikeren09
#171265
jeg ville vælge sony. da den også er tynd, ville dog give lidt ekstra og tage deres hx75 model istedet, dog koster den 2000,- mere men bedre tv.

den fra samsung bruger nemlig backlight led som gør det bliver en tyk skærm ligesom lcd. så du får ikke det her slim design.

samsung er en lækker skærm. men hvis du tager en 100hz test og smider sony op ved siden af. så vinder sony. 720


håber det ga' lidt info til at gøre det lettere at vælge
Af teknikeren09
#171266
glemte lige at svare på at du godt kan optage via. usb. kun sony'en har PVR. så samsung kan kun afspille via usb. ikke optage!!

lige husk at wifi delen ikke er indbygget, så der skal du købe en adapter for at kunne få dem til at fungere trådløst. det gælder for dem begge