Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#168640
Jeg har lige købt et 3d tv men skal have købt en 3d bluray . Og da de fleste bluray jo kun har en HDMI udgang som jo også er nok i de fleste tilfælde .

Mit problem er Måske at min ellers udnærkede Av forstærker ikke understytter 3D via HDMI da den er ca 3 år gammel .

Jeg skal jo for at kunne høre Hd master lyd jo nødt til at køre det igennem min forstæker over HDMI .

Jeg har en Sony STR-DA2400ES som opskalerer billedet før den når min fladskærm .'
Den skal være tændt for at kunne vise billedet , kan ikke finde nogle steder om denne forstærker understøtter 3D signal .

Ellers bliver jeg jo nødt til at købe en bluray med 2 udgange .
Eller er der en anden muglighed for at få både lyd og 3 D med , ved at brugge en HDMI splitter ( som tilsluttes bluray og så splittes op til Forstæker og Tv ) 1 til 2 udgange ??

Det er denne model
http://www.sony.dk/product/hcs-home-cin ... nicalSpecs


Fandt dette fra en som skrev dette .
At receiveren understøtter 3D er som regel bare en oplysning om at et 3D signal kan sendes igennem receiveren uden at blive ødelagt.

3D via HDMI står der ved Sony nye forstækere .
Af janbau
#168649
Ingen som kan hjælpe ang mit lille problem .
Brugeravatar
Af MigSelv
#168678
janbau skrev:Ingen som kan hjælpe ang mit lille problem .
Du kan jo prøve med denne :http://www.av-cables.dk/hdmi-splitter/h ... -5570.html
Det burde kunne lade sig øre, men med så meget andet, garantere det lader sig ikke gøre.
Hvis det virker, er det billigere end en BD afspiller med to HDMI udgange.
Af hjkiddk
#168683
Er det ikke muligt at køre HDMI direkte i TV og trække lyden til receiver via et optisk toslink?
Af janbau
#168686
Jo det er ingen problem . Men så mister du jo også hd master Dolby true lyden .
Og det er jeg så absolut ikke intreseret i .


Og tak for hjælpen MigSelv . D.v.s. at du er sikker på at jeg ikke kan køre 3 d billedet igennem min forstærker er det sådan det skal forstås ? .

Så må det nok blive en bluray med 2 Hdmi udgange eller en hdmi splitter .

Men da jeg har brændt mig varm på en Panasonic bdt320 Pris 1500 kr + Splitter og kabler bliver det jo tæt på hvad Sony s model med 2 hdmi koster som er 2000 kr .

Har prøvet at google erfter en Panasonic bdt310 men den findes hvis ikke til salg så mange steder mere , så hvis der er nogle som ved noget om salg af en sådan hører jeg det gerne .

Fandt en i den blå avis næsten ny til 1200 kr men han ser desværre ikke ud til at vil sende den ogse selv om jeg betaler forsendelseomkostninger .