Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JannickHardt
#168175
Det ved jeg ikke om det er? Jeg tvivler meget. Det må eksperterne herinde vurdere :)

Gerne hurtigt. Bestiller senest i morgen.

Men er ingen af de tv overhyovedet et SMART tv? Altså med internet? "explore 3d", facebook osv osv.. ligesom min sølle 32' samsung 3d skærm kan. Det burde de mere end dobbelt så dyre skærme da også kunne tilbyde :)
Af janbau
#168178
Jeg vil råde dig til at købe Pasiv D .

På næste søndag den 1/1-12 har Elgiganten et Lg 42LM615 T til 5499 kr Som har pasiv D .

Men jeg vil dog sige at 42 er for lille en skærm til 3 D Samme model kan fås i 47 Tommer ( Den var på tilbud til 7000 kr i sidste uge ) Kan nok sætes ned til denne pris hvis du presser dem lidt .

Jeg har lige købt et Af topmodelererne Lg 47LM760 T Til en rigtig god pris den er på tilbud til 14999 i denne uge .
Jeg fik den til en pris langt under denne pris .

Men 5000 Kr rækker dog ikke langt når du vil have 3 d og måske enda smart tv .
Af JannickHardt
#168181
Det der svar kan jeg ikke bruge til så meget.

Hvad er der i vejen med dette TV? http://www.dustinhome.dk/product/501063 ... unner_1541

Og ligemeget hvad, er det altid billigere at finde det på nettet end at købe i fona eller elgiganten - tilbud eller ej. Sådan er det, og sådan har det altid været.

Jeg kunne dog tage fejl på det punkt - men så har tiderne da godt nok ændret sig. De tjener jo deres penge, ved at sælge fra butik, og det skal vi forbrugere betale ekstra for.

Jeg har mellem 5000-5700,-

Jeg bruger ikke en krone mere. Og kæresten herhjemme bliver mere og mere sur, og det er forståeligt. Jeg startede med at finde frem til det 40' sony tv - som er rost til skyerne herinde. Især pga 3D effekten.

Så anbefaler i mig at finde noget i højere tommer. Og flere anbefaler ovenstående tv.

SMART tv er de vel alle sammen næsten nu om dage? Det 32' jeg har i soveværelset fra pixmania.com kostede 4200 (inkl fragt) 200hz, full hd, full 3d, smart tv osv.. Rigtig flot tv. Sindssyg skarpt. Men for småt til den store 3d oplevelse.

Jeg vil have den bedste 3d oplevelse jeg kan få for budgettet som hedder mellem 5000-5700 (INKL FRAGT)

Nej det skal ikke koste 6000... For sådan bliver i ved.. Det 42 lg tv du taler om tror jeg ikke på giver en bedre 3d oplevelse end det 50' samsung plasma tv jeg linker til.

Gider nogen komme med noget hjælp jeg kan bruge til noget?

http://www.dustinhome.dk/product/501063 ... unner_1541

Er det aktiv eller passiv 3d? Hvor købes briller billigst? (Så frem jeg vælger at købe det uden den samlede pakke fra Wupti i stedet)

Jeg kan forstå det ikke er et smart tv? Det var sku da mærkeligt, når selv de helt billige modeller er det. Men okay. Har smart tv i soveværelset på min 32' .. hvad bruger man det egentlig til? størstedelen af de services virker ikke her i DK alligevel.

Så længe jeg stadig kan downloade full 3d blu ray film til min computer og streame til den store fladskærm i stuen, eller afspille i stuen via USB (når film ligger på ekstern harddisk eller lign)

Hjælp mig. Bedste 3d oplevelse, så stor skærm som mulig. 5000-5700,- DKK MAX!!!
Af PhDream
#168182
Du bad om råd. Du fik en del råd. Det klager du nu over.

Du spurgte om man kan få et kanon tv, som er godt til 3D og 2D, til 5000 kr. Nej, det kan du ikke.

Du vil også have et Smart TV til de penge. Det kan du heller ikke få. Eller jo, det kan du, men så skal du gå ned i størrelse.

Du er nødt til at bestemme dig: hvis du ikke vil give mere end de ca. 5700 kr., er du nødt til at gå på kompromis. Hvis du vil have alt det, du ønsker, skal du give mere end de 5700 kr.

Derudover burde du selv undersøge sagerne og ikke tage enhver forum-brugers ord for gode varer. Jeg forstår godt, at du bliver forvirret.
Af janbau
#168183
Hvorfor søger du råd her på sitet når du selv ved hvad er bedst ? .

Jeg råder dig til at købe Pasiv 3 d fordi du selv næner det da jeg mener det er det bedste system på mange punkter .

Prøv evt at læse lidt selv om det her på sitet .

Og det tv du henviser til er sikert ganske glimrende til prisen hergud 5000 kr for et tv idag er ikke meget og så kommer du jo ogse op i skærmstørelse som efter min mening er meget vigtig især i 3 D .

Du skriver selv dette !!!!
Er det aktiv eller passiv 3d? Hvor købes briller billigst? (Så frem jeg vælger at købe det uden den samlede pakke fra Wupti i stedet)

Hvis du tog bare lidt tid og satte dig lidt mere ind i det rent tekniske ville du kunne læse dig frem til at det er Aktiv 3D dette tv har .


http://www.dustinhome.dk/product/501063 ... unner_1541
Og ingen plasma skærme har Pasiv 3D

Og vil du have Smart tv skal du jo så bare sørge for at købe en bluray med Smart tv og 3 d . de fås til ca 1200 kr og op .

Og den der med at man ikke kan købe Tv og lign i butik billigere end på nettet passer ikke . Eller også er jeg selv bare fandes stædig og god til at få prisen ned .
Senest rettet af janbau 23. jun 2012, 23:36, rettet i alt 3 gange.
Af JannickHardt
#168184
Ja. Undskyld.

Du har fuldstændig ret. Men det var ikke helt sådan jeg mente det. Ud fra hvad jeg kan se så er "Samung PS59D555" 51' da absolut det bedste tv til prisen jeg kan finde lige nu. Har ledt overalt. Jeg får alt hvad jeg beder om - lige pånær SMART tv funktionen. Men det er jo også bare noget fancy halløj man faktisk ikke kan bruge til noget som helst. Eller kan man? Jeg har det jo på min 32' i soveværelset.

Jeg vil gerne gå ned i tommer, men her siger i jo at 3D oplevelsen bliver vildt ringe under 47' ... Så ja, jeg er forvirret. Hælder stadig mest til at købe PS59D555 lige om lidt..
Af JannickHardt
#168185
Jeg køber dette PS59D555 (Samsung 51') i morgen formiddag hvis ikke nogen finder noget bedre til prisen. Jeg har selv brugt 2 uger på at surfe rundt på nettet. Jeg bliver ikke klogere.

Ærgerligt ovenstående ikke er et SMART tv. Men finder jeg sådan et (ligesom jeg allerede har i 32' i soveværelset) så mister jeg en del af 3D oplevelsen, eftersom skærmen bliver mindre.

Jeg ved ærlig talt ikke hvad det bedste valg ville være nu .. Hverken mht selve TV'et .. Men også mht. Brillerne.

Desværre. Men har i ikke andet at foreslå mig må det jo blive det samlede pakke fra dustinhome her:

http://www.dustinhome.dk/product/501063 ... unner_1541

Har bare ikke brug for væg ophæng osv. Spil af penge.

På forhånd tak :)

Jeg har bestilt det i morgen inden kl 14, med mindre i har foreslået mig noget bedre :)

Når jeg har modtaget det tv jeg ender op med at købe vender jeg tilbage med en anmeldelse af det :)
Brugeravatar
Af edinger
#168186
JannickHardt skrev:Jeg køber PS59D555 [...] og vender tilbage med en anmeldelse af det.
Skærmen er skam allerede anmeldt ganske fint her på siden (link).
Af JannickHardt
#168187
Dejligt at se.

Anmeldelsen fortæller jo rigtig godt om 3D oplevelsen af dette TV.

Eneste der bekymre mig er de manglende Samsung SMART funktioner. Men som beskrevet længere oppe, kan jeg så senere købe en evt blu ray afspiller og tilslutte tv'et for så at opnå de samme SMART funktioner som jeg har på mit nuværende 32' i soveværelset?
Af lgowner
#168189
JannickHardt skrev:lige pånær SMART tv funktionen. Men det er jo også bare noget fancy halløj man faktisk ikke kan bruge til noget som helst. Eller kan man? Jeg har det jo på min 32' i soveværelset.
jeg forstår slet ikke at du spørger andre, når du har et smarttv i forvejen, hvorfor er det lige andre skal afgøre dit behov og din smag for dig her? du sidder og sammenligner med dit 32", det må vel være optimalt når du selv kan prøve og vurdere end nørderne som kan forklare dig alt end end det præcis du vil høre.

rådgivning er godt, men du bevæger dig på randen til at ville have det hele for ingenting, så må du vist tage en beslutning og vurdere det du har, og hvad du kan undvære.

det lyder alt ialt som du vil have en sælger til at sælger dig noget du ikke vidste du manglende, og så køber du bare på det grundlag. husk, forum er også stedet for at promovere mærker, så salgsgas får du også en del af.
Af dk9000
#168190
Nu svare jeg dig igen HELT KONKRET.

NEJ passiv har ikke helt samme effekt som aktiv 3d har i mørke.

Fuld HD(720P til hvert øje)

Ingen flicker

Ingen batterier.

Briller med i kassen og nok af dem og de er ikke dyre at få fat i.

Lg vs Philips = lg vinder pga deres nye algoritme til 3D og NEJ philips passive 3d er ikke engang halvt så godt og nej der er panasonics heller ikke. LG opfandt denne teknik og er lysår foran de andre pt.

Så hvis det er 3d så ville jeg konkret gå efter et LG produkt grundet briller og effekten man får ud af dem kontra aktive.

Hvis du ikke skal streame film og bruge webbrowser så vælg smart tv fra.
Af JannickHardt
#168192
Jeg skal kunne streame film, men de andre funktioner kan undværes, men stadig en rar service - og kan det fås ved tilkøb af en blu ray afspiller på længere sigt må det jo blive sådan.

Undskyld jeg spørg igen og igen. Jeg ved intet om det her. Lg og phillips.. Der kan jeg intet finde til den pris over 42'

Dermed NEJTAK...

Samsung tv'et som jeg linker til, også anmeldelsen herindefra, ovenover er nok det jeg køber. Det er jo rost helt vildt på 3d oplevelsen - og det er derfor jeg køber det. Jo større jo bedre. PGA 3d'en.

Men kan du linke mig et lg, phillips eller andet tv på minimum 47' der kan gøre det bedre end det samsung tv.. Så kom gerne med det - for jeg kan ikke finde det. Har ledt og ledt..

Det bliver det 51' samsung tv. Som jeg forstår kan man godt streame film dertil - og hvis ikke - må jeg jo bare tilslutte en ekstern harddisk til de 3d film jeg downloader.. og dem jeg køber på afspilles via en bluray afspiller eller min ps3..

Hvad er forskellen på disse briller?

http://www.pricerunner.dk/cl/239/Tilbeh ... 652&sort=3

Jeg ved godt jeg skal bruge aktive, men de fås både billige og dyre - hvad skal man gå efter? Med eller uden batteri? (eller hvordan skal det forstås?)
Af JannickHardt
#168236
Så er samsung TV'øet bestilt ved Wupti til 5299,-

Briller køber jeg selv en af dagene et sted de er billige. Næste ting på ønske listen er en samsung blu ray/3D afspiller med SMART funktionerne - dermed bliver det store 51' samsung 3d tv også et SMART tv :)

Mange tak for hjælpen alle sammen.