Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af peterhansen214c
#167147
Jeg har søgt her på forum, uden held.
Jeg skal ha nyt TV snart og så spørger jeg mig selv om det skal være med eller uden 3D.
Jeg er godt klar over at der efterhånden findes en masse DVD med 3D. Nu ar det altså sådan at vi her i huset ikke lejer eller køber film, men ser TV (Youtube). Jeg har kikket lidt i kanalernes programbeskrivelser og i diverse ugeblade, men finder ikke noget om hvorvidt de overhovedet sender noget i 3D,
så derfor spørger jeg jer der har et 3D TV, er der noget 3D på TVkanalerne???
Af Skærmtrolden
#167148
Mig bekendt er der ikke nogen. Men medmindre du går efter budget modeller og/eller sidste års modeller, får du nok små-svært ved at finde et TV uden 3D....

Det samme gælder SmartTV (som i virkeligheden ikke er særlig smart, endnu ihvertfald).

Foreslår du skifter vinkel på "søge metoden": Find ud af hvad du vil have som minimum, størrelse, pris, design billedkvalitet osv. - når du så finder en model som opfylder dette, har det formentlig noget ekstra, som du ikke umiddelbart har brug for. På den anden måde bliver det nok bare sværere...

Personligt var jeg ikke interesseret i 3D, men købte alligevel en model med. Forleden var jeg så i biffen og se en 3D film, og nu er jeg solgt. Så måske skal man bare se de her ekstra ting som en slags bonus.
Af peterhansen214c
#167149
tak, måske jeg har spurgt lidt uklart,
det jeg efterlyser svar på er om

der er TVkanaler på YouTube som sender noget i 3D, det kunne f.eks være TV1HD eller TV2HD ???
??????
Hvad kan DU se i 3D ?????
Af Chaui
#167153
Canal Digital har så vidt jeg ved en 3D kanal, men tvivler på den er noget værd.

Derudover er der intet 3D på tv kanalerne herhjemme, endnu da.
Brugeravatar
Af MigSelv
#167159
Chaui skrev:Canal Digital har så vidt jeg ved en 3D kanal, men tvivler på den er noget værd.

Derudover er der intet 3D på tv kanalerne herhjemme, endnu da.
Canal Digital tilbyder større sportsevents i 3D, så som French Open, El Clasico osv. Sidste nye er, at EM finalen også skal sendes i 3D ( så må vi se hvem der sender den i 3D ). Derudover tilbyder Canal Digital HighTV, som sender serier, modeshows osv. i 3D.
Viasat tilbyder også visse udsendelser i 3D.
Senest rettet af MigSelv 7. jun 2012, 18:33, rettet i alt 1 gang.
Af peterhansen214c
#167161
tak for de gode facts.
æv æv det anede mig, næsten alle nye TV er med 3D men kun få muligheder for at udnytte det.
Ja ja, så bliver det måske lettere at vælge nyt TV, når man ikke behøver at se på 3D siden.
Af dk9000
#167162
Hey

Der bliver sendt EM-Finale i 3D på TV2HD.

Alle Kampe der er adgang til fra canal digital, sendes os i 3D.

Lige PT er der French Open i 3D og det er faktisk meget sjovt at se det ;)

Nå men PT har Viasat og Canal Digital én 3D kanal hver, dertil er der os eurosport 3D.
Brugeravatar
Af MigSelv
#167163
peterhansen214c skrev:tak for de gode facts.
æv æv det anede mig, næsten alle nye TV er med 3D men kun få muligheder for at udnytte det.
Ja ja, så bliver det måske lettere at vælge nyt TV, når man ikke behøver at se på 3D siden.
3D delen er ikke længere et tilvalg, den findes stort set i alle prissegmenter. Nu har 3D været en del af tv's features i ca. 3 år, og tilsyneladende har det "bidt" sig fast. Så en forsigtig vurdering vil være, at det stille og roligt indføres hos tv udbyderne også.
Et er dog sikkert, hvis en tv topmodel ønskes, så følger 3D med i pakken.
Af Skærmtrolden
#167210
peterhansen214c skrev:Hvad kan DU se i 3D ?????
Kun det jeg køber på Blu Ray. Og med de priser der er hos diverse TV udbydere herhjemme i øjeblikket, bliver der ikke lavet om på dén beslutning - men det er så en helt anden snak ;)
Af peterhansen214c
#168644
Jeg takker.
og det endte med at jeg købte et SONY 755 46", Det TV er jeg glad for, og super let at sætte op, alt foregik næsten helt automatisk, også opkoblingen via TVets WiFi til internettet var helt problemfri. Sælgeren hos SonyCenteret anbefalede at jeg koblede på internettet, for så henter TVet automatisk evt opgraderinger til softwaren, og det er allerede sket 2 gange.