Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kennethm
#165174
Nu er jeg begyndt at komme meget i tvivl om jeg skal vente på LG's lm760 falder i pris eller om jeg skal vælge LG's top fra sidste år lw980.
Har undersøgt nogle forskellige specifikationer men synes ikke det er nemt at sammenligne, og da slet ikke med 3d det skal opleves jo. Men læste i anmeldelsen herinde at 760'eren har fået nye 3d algoritmer, og derfor er jeg nysgerrig om det gør 3d effekten MEGET flottere, dybere og bedre end sidste år, eller er det noget der er svært at se forskel på?

Gider ikke tænke på LG's nye topmodel da den er alt for dyr og dualfire processer er ligegyldig da jeg ikke bruger smart tv, billedkvalitet samt passiv 3d er det vigtige sammen med størrelsen.
Desuden synes jeg personligt billedet på lm760 er flottere end lm960, da jeg så dem i elgiganten (og de var begge på standard indstillinger)

Er der nogle herinde som ejer en lw980 og kan fortælle lidt om 3d'en i forhold til de nye modeller?
Brugeravatar
Af Koluda
#165186
Du bliver måske lidt klogere ved at læse denne her...;)

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... p?p=163216

Men det vigtigste er vel disse 2 indlæg, de var i hvert flad med til at overbevise undertegnet om, hvilket et jeg skulle vælge.
Rasmus Larsen skrev:

Jeg står lige nu og er dybt i tvivl om jeg skal købe 55 LM760T eller LG 55 LW980W :S
Sidstnævnte TVs fordel er naturligvis, at den har rigtig local dimming. Hvis du ikke vil bruge Smart TV-platformen, så synes jeg LW980W ligner et rigtig godt køb, med den ret vilde prisreduktion den har været igennem.
Rasmus Larsen skrev: Som de andre også pointerer, så er der lidt som taler både for og imod. Jeg vil dog ikke foretrække 3D-delen på LW980W. Den synes jeg er nogenlunde ens; måske endda med en lille fordel på LM760T pga. de nye algoritmer (som muligvis kommer til LW980W, det er jeg ikke klar over endnu). Husk, at local dimming på LW980W ikke fungerer sammen med 3D.
Os der har købt LW980W kan jo håbe at denne opdatering kommer, ellers er forskellen meget lille som også Rasmus skriver / nogenlunde ens.

Jeg bruger slet ikke Smart TV delen alligevel, så har prioriteret billede kvaliteten og passiv 3d.
Af kennethm
#165191
Os der har købt LW980W kan jo håbe at denne opdatering kommer, ellers er forskellen meget lille som også Rasmus skriver /nogenlunde ens.

Jeg bruger slet ikke Smart TV delen alligevel, så har prioriteret billede kvaliteten og passiv 3d.
Jeg siger tusind tak for hjælpen allerede nu, det virker overbevisende og ret sikkert at vælge en LW980w fremfor 760'eren nu.
Hvordan synes du 3d'en er? Er den imponerende god hver gang du har brugt den eller foretrækker du fremover bare at se 2d?
Jeg er vild med 3d effekten alene på en lm660 nemlig, så ville gå ud fra 760'eren var bedre, men har ingen ide om hvordan den ef på lw980.
Har læst anmeldelsen af 980 men det hjælper desværre ikke da man nok skal se det med sine egne øjne.

Har du, eller nogen anden herinde, en ide om hvor længe der skal gå før man kan regne med at lm760 i 55" er nede og ramme de 16000,- som lw980 er nu? :-)
Samt efter at have set det passive 3d, er der så nogle der ville foretrækker aktiv 3,d alligevel?
Af wooly
#165213
Hej

Nu er jeg også selv ejer af 55 LW980 og jeg er yderst tilfreds.

2D billede:

Jeg kører med flatpanels indstillinger og har tilføjet dynamisk kontrast på lav.

Det eneste problem jeg har, er en smule vertical banding når jeg ser fodbold eller tennis, men det eliminerer jeg ved at slå local LED Dimming fra og så får jeg en fuld uniform flade. Ja jeg mister en smule sort men bevares det er ikke det jeg synes betyder noget i en fodbold kamp eller decideret bemærker.

3D: billede:

Jeg kører med Flatpanels ekspert 1 indstilinger igen og har tilføjet dynamisk kontrask på lav bumpet kontrast og bagbelysning op på 90/90, og skruet en smule ned for skarpheden i billedet.

Jeg er fuldstændig blown away af 3D delen i dette TV. Der står godt nok i Flatpanels test at man ikke kan bruge Local Dimming i 3D, men det kan du altså - ved ikke om det er tilføjet i en firmware senere. Jeg kan sagtens se dybden af sort blive forbedret når jeg går fra sluk - til lav - mellem og høj.

Nu har jeg set 3D på 760T i elgiganten og jeg må sige jeg absolut ikke kan se nogen forskel. Jeg sidder på nuværende tidspunkt 3 meter fra skærmen.

Jeg bemærker nogle få gange en smule hakkede kanter, som på alle passive 3D tv, men overhovedet ikke noget jeg synes der er generende og omkring de 3 meter + vil jeg mene det næsten ikke er synligt. Jeg har set en del 3D film på det efterhånden og jeg har kun bemærket en smule Croostalk i Thor 3D i en eller 2 scener.

Jeg købte primært dette TV p.g.a af 3D og film i HD materiale, så hvis du lægger vægt på 3D vil jeg helt klart mene at den er 100% på linie med lm760'eren + Local dimming virker i 3D og gir en fantastisk sort dybde. Der vil være minimal haloing ved local dimming på lav, men må sige JEG praktisk talt ikke bemærker dette eller observerer vertical/horisontal banding når jeg ser 3D.
Af kennethm
#165277
Hej

Nu er jeg også selv ejer af 55 LW980 og jeg er yderst tilfreds.

2D billede:

Jeg kører med flatpanels indstillinger og har tilføjet dynamisk kontrast på lav.

Det eneste problem jeg har, er en smule vertical banding når jeg ser fodbold eller tennis, men det eliminerer jeg ved at slå local LED Dimming fra og så får jeg en fuld uniform flade. Ja jeg mister en smule sort men bevares det er ikke det jeg synes betyder noget i en fodbold kamp eller decideret bemærker.

3D: billede:

Jeg kører med Flatpanels ekspert 1 indstilinger igen og har tilføjet dynamisk kontrask på lav bumpet kontrast og bagbelysning op på 90/90, og skruet en smule ned for skarpheden i billedet.

Jeg er fuldstændig blown away af 3D delen i dette TV. Der står godt nok i Flatpanels test at man ikke kan bruge Local Dimming i 3D, men det kan du altså - ved ikke om det er tilføjet i en firmware senere. Jeg kan sagtens se dybden af sort blive forbedret når jeg går fra sluk - til lav - mellem og høj.

Nu har jeg set 3D på 760T i elgiganten og jeg må sige jeg absolut ikke kan se nogen forskel. Jeg sidder på nuværende tidspunkt 3 meter fra skærmen.

Jeg bemærker nogle få gange en smule hakkede kanter, som på alle passive 3D tv, men overhovedet ikke noget jeg synes der er generende og omkring de 3 meter + vil jeg mene det næsten ikke er synligt. Jeg har set en del 3D film på det efterhånden og jeg har kun bemærket en smule Croostalk i Thor 3D i en eller 2 scener.

Jeg købte primært dette TV p.g.a af 3D og film i HD materiale, så hvis du lægger vægt på 3D vil jeg helt klart mene at den er 100% på linie med lm760'eren + Local dimming virker i 3D og gir en fantastisk sort dybde. Der vil være minimal haloing ved local dimming på lav, men må sige JEG praktisk talt ikke bemærker dette eller observerer vertical/horisontal banding når jeg ser 3D.
Hold da op, det var lige det review jeg manglede, jeg takker stort for at du tog dig tid til at give din anmeldelse herinde.
Nu er jeg næsten 100% sikker på at købe mig en lw980 i 55" fremfor at vente på 760'eren falder i pris.

Har dog lige nogle spørgsmål jeg håber du kan besvare:
1. Har læst at 980w har 1000 Hz mci, hvilket er 200 mere end de nye lm760&860, men, kan disse "1000hz" levere et "soap-opera billede, du ved "live-agtige optagelser, men uden nogle former for motionblur og andre problemer i hurtige scener?
Jeg er vild med soap-opera effekten nemlig, men mit gamle Samsung d6755 med 400hz cmr kunne ikke yde denne effekt uden at der kom motionblur ved hurtige scener.
Har du forsøgt at indstille den til den effekt? (på Samsung er det blot motionplus der skal sættes på "rolig")

2. De små fejl du kan se, er det noget det amatøre-øje kan se? Er jo ikke dybt inde i alle de forskellige tv specs da jeg helst vælger efter hvad øjet ser efter nogle indstillinger, men har aldrig fået set lw980. Men kan den gå med på billedekvalitet tæt på Samsung d/es7005?
da det er den jeg synes giver det flotteste billede indtil videre (dog er LG lm760 ligeså flot synes jeg)

3. Har du mulighed for at filme et preview af skærmen med en hd film på, samt en visning af en hd tv kanal og vigtigst faktisk et preview af 3d igennem brillerne? (bare hvor du holder brillen foran kameraet)?
Af kennethm
#165358
Er der nogen der ved om "hz" ifølge LG har ændret sig fra lw980 til de nye skærme fra i år?
Jeg så en video på youtube igår om en LG le9500 som havde 480hz trumotion, hvilket gav et flydende billede med skarpe detaljer uden nogle skavanker sammenlignet med 120hz systemet der kørte lige ved siden af, og kan så se at de nyere skærme ikke har noget der hedder 480hz trumotion, så hvad svare det til idag? Er det 800hz mci systemet der betyder 480hz trumotion nu, eller er de 400hz mci i lw980 det tilsvarende 800hz system for i år?
Af kennethm
#165433
Bump?