Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DavidHimself
#164820
Som med det meste i denne verden er der fordele og ulemper ved det hele...

Jeg mener at den passive er bedst, og den største fordel for mig er det rolige billede!
Af Langvad
#164870
Jeg var inde og se The Avengers i 3d i bio, og det var min første 3d film i bio (ja jeg ved det godt, men bedre sent end aldrig;))Anyway jeg må sige at jeg ikke var imponeret af det passive 3d og vi sad på nogle af de bedste pladser.

Jeg har før været i Elgiganten og set 3d på samsung og sony tv som er active og har fået hovedpine efter de første 30 sekunder, så det var ikke en særlig fed oplevelse for mig selvom det efter min mening ser bedre ud end passive.

Jeg har set passive på et LG osse og det gav ikke så meget hovedpine som de andre og var da ganske okay, MEN så var jeg og en kammi nede og se bla. 3d på Sharp 70" le836 og for første gang fik jeg ikke hovedpine, stod nok sammenlagt 10 minutter og så på det så er ret overrasket over dette. Hvad det skyldes ved jeg ikke, andet end jeg synes det active 3d den leverede var federe end det passive jeg så i bio.

Min kammi som er meget kritisk overfor 3d og tv generelt, sagde det på sharp tv´et, var det bedste 3d han endnu havde set, og han har nu været i bio en del gange og set 3d.

Så udfra min oplevelse med det Sharp tv må min stemme ligge på active!
Af lgowner
#164878
Langvad skrev:Min kammi som er meget kritisk overfor 3d og tv generelt, sagde det på sharp tv´et, var det bedste 3d han endnu havde set, og han har nu været i bio en del gange og set 3d.
indstillinger gør meget for passiv 3D.

der er både indstillinger og dårlige 3D briller som kan give oplevelsen en ordentlig gang negativ oplevelse.

jeg mener mit LG 3D passiv billed er så godt som passiv 3D kan blive efter indstillingerne er på plads og farver kalibreret.

lad os nu se hvad brilleløs 3D bringer os istedet. det vil klart blive et godt alternativ hvis de gør det lidt henad passiv 3D løsningen, så man ikke ser noget flimmer.