Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
#164787
GT30 er bedst, og det kan jeg sige uden at have set test og udelukkende på specs af UT50 og GT30.

Der er THX-profil eller professionel indstillingsmulighederne, og så er der et effektivt skærmfilter der vil mindske reflektioner og forbedre kontrasten i dagslys.

UT50 er bare en billig model, og de forbedringer 2012 modellerne har i forhold til 2011 modeller kan ikke rette op på disse ikke uvæsentlige ting, den mangler.
Senest rettet af Mysen 29. apr 2012, 19:42, rettet i alt 1 gang.
Af A_G
#164789
også selvom UT50 har 2000 Hz?:)
Af x99gump
#164791
Hz er som udgangspunkt ikke vigtigt.
Af Mysen
#164796
ja, en del endda...

Men GT30E er ikke en nordisk model, og der følger ikke T2 tuner med, som er vigtig, hvis du modtager signal fra boxer

Rækkefølgen på Panasoncis modeller fra billig til bedst navngives på følgende måde:

C-X-U-S-G-V

"30" angiver at det er en 2011 model. "50" er en 2012 model. "Y" er designet til det nordiske marked, mens "E" er til det øvrige Europa minus england. "T" betyder at det er et 3D tv.

Som du kan se er UT et mellempris tv, mens GT er high end.
Af A_G
#164813
Okay og tak for informationen, jeg har også gået og spekuleret lidt over nogle af de ting!:)

Men hvis jeg, som bor i Danmark, køber det TV der hedder GT30E, kan jeg så godt bruge det helt optimalt?

Og hvis man går ind under produktinformation står der da den har DVB-T2?





Mvh. Ask:)
Af Mysen
#164818
A_G skrev:Okay og tak for informationen, jeg har også gået og spekuleret lidt over nogle af de ting!:)

Men hvis jeg, som bor i Danmark, køber det TV der hedder GT30E, kan jeg så godt bruge det helt optimalt?

Og hvis man går ind under produktinformation står der da den har DVB-T2?





Mvh. Ask:)
Det er en fejl, den har ikke DVB-T2. Hvis du har boxer skal du købe y-modellen. Hvis du bruger kabel eller parabol, kan du godt købe e-modellen, men der kan være noget med serviceaftaler mm. der er anderledes. Du kan eksempelvis godt forvente at skulle sende tv'et ind, hvis det går i stykker, mens en y-model vil blive hentet hjemme hos dig.
Af A_G
#164833
Mysen skrev:
A_G skrev:Okay og tak for informationen, jeg har også gået og spekuleret lidt over nogle af de ting!:)

Men hvis jeg, som bor i Danmark, køber det TV der hedder GT30E, kan jeg så godt bruge det helt optimalt?

Og hvis man går ind under produktinformation står der da den har DVB-T2?





Mvh. Ask:)
Det er en fejl, den har ikke DVB-T2. Hvis du har boxer skal du købe y-modellen. Hvis du bruger kabel eller parabol, kan du godt købe e-modellen, men der kan være noget med serviceaftaler mm. der er anderledes. Du kan eksempelvis godt forvente at skulle sende tv'et ind, hvis det går i stykker, mens en y-model vil blive hentet hjemme hos dig.



Okay tak!
Jeg har tænkt mig at købe TV'et her hos redcoon:

http://www.redcoon.dk/B272520-Panasonic ... erunner_dk


Det ser ud til at være ok, desuden kan jeg næsten ikke finde Y-modellen nogle steder og slet ikke til samme pris..:)





A
Af Skærmtrolden
#164834
Foreslår du læser lidt om Redcoon.dk på trustpilot.dk - der er vist en del brugere som har problemer ifbm. garanti etc....
Af A_G
#164835
Skærmtrolden skrev:Foreslår du læser lidt om Redcoon.dk på trustpilot.dk - der er vist en del brugere som har problemer ifbm. garanti etc....


Tak. Jeg har nu læst lidt om dem, men har stadig ikke sat mig helt så meget ind i det.- Men hvad er din mening om dem?:)




A