Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nanfred
#163965
Hej

Vi skal købe en ny fladskærm. Min søn går på videnskabscentret i Sorø og de har forsket i 3D fortæller mig, at jeg skal købe et tv, der har passiv 3D. har nu været rundt og det er en total jungel :(
Jeg har fået anbefalet flg.

55LM760t (LG)
55PLF7606T (Philips)

Vi har nu et Philips Ambra light og som vi har været glade for, men vil gerne have et stort og med 3D.

HJÆLP :s

Hilsen

Tine
Af BrunoB
#163967
Sønnens anbefaling af det passive system er ikke helt tosset.
Men uden at anbefale en bestemt model så er jeres projekt "bare" at finde det bedste(!) TV i den ønskede størrelse som så yderligere skal kuku vise passiv 3D.

Da jeg selv følger lidt med angående passiv 3D kan jeg se at de fleste tests viser, at hvis man vælger de billigere 3D modeller (uanset mærke) så bliver 3D kvaliteten tydeligt dårligere.
O-O
Af nanfred
#163971
Tak for dit svar.

Jeg må indrømme er jeg nok er mest tændt på LG, men der også en prisforskel på næsten kr. 10.000.- men det stod bare så flot i 3D. men vil gerne give prisen hvis bare det er godt.
Af lgowner
#163994
som anmeldt her på siden, så er 3D på LM760T ikke særlig meget forbedret i forhold til tidligere serie (2011), så vil du bare have en god LED skærm og så ikke lægge 16000 som udgangspunkt, så er den gamle 47/55LW650 serie måske det bedre alternativ. 3D er stadig i top på de modeller.

LG apps på disse er dog langsommere ift nye modeller.

der er en masse snak om clouding problemer på flere af 650W/T serien.
disse er så også omtalt på seneste 760T serie på visse modeller og så er det jo bare en bytter indtil videre.

det er vigtig at købe den danske serie, hvis du skal bruge DVBT2 til Boxer herhjemme. er du derimod DVBC modtager (yousee/stofa) så kan du med fordel købe parallel importerede skærme, og så ændre lidt i indstillinger så du får den fulde optage og korrekte danske menu og undertekster på. du kan på Tyske modeller med fordel finde DVBS/S2 tuner til f.eks CanalDigital så du kan modtage sat tv direkte i tv't uden ekstern boks.
Af lennon
#163997
Har ikke helt styr på om der er kommet et reelt gennembrud mht passiv 3D og billedkvalitet, - eller om det mest er komfort ?
Men tommelfingerregelen har ellers været at bedste 3D billedkvalitet ubetinget opnås med plasma, aktiv -, og så stort et TV som muligt .
Samsungs 64" topmodel i D serien til ca 15-16k findes nok ikke bedre lige PT . .
Af lgowner
#164006
lennon skrev:Men tommelfingerregelen har ellers været at bedste 3D billedkvalitet ubetinget opnås med plasma, aktiv -, og så stort et TV som muligt .
du har ikke hørt set at undersøgelser viser at bedste 3D er passivt selvom førstegangs indtryk er aktive 3D billeder, så er førstegangs indtrykket hurtigt væk anden gang, da man skræmmes af tilbagevendende smerter og flimmer.

selv OP starter sådan her: "de har forsket i 3D fortæller mig, at jeg skal købe et tv, der har passiv 3D" , så måske skal den holdning fornyes selvom der findes flotte plasma, så er det ikke nødvendigvis bedst til 3D , når folk nu har set passive modeller er kommet for at blive.

vi får jo alligevel brillefri 3D indenfor næste år. tablets er på vej, tv følger nok i 2013 på messer, så de er ikke langt væk. første indtryk er her, der bliver en masse "synsvinkel" snak og målinger på dette, da man skal sidde direkte foran tv skærmen når der ikke er briller ibrug. så nye parametre at arbejde med når kvaliteten skal vurderes.
problemet er hvordan vi ser det i anmeldelser? har siten her overvejet hvordan brilleløs 3D skal illustreres når vinkler skal vises?
Af lennon
#164010
Jeg har ikke fulgt med i udviklingen af 3D passiv. Havde som sagt indtryk af at det primært var komfort og de billige briller som tiltrak folk . Mener at både AVforums og HDTVtest.co.uk har aktiv 3D og plasma som absolut reference (-selvfølgeligt ikke brugbart hvis folk får gener) - men husker måske forkert ?
Brilleløs 3D i den kvalitet som vi har nu MED briller ligger vist flere år ude i fremtiden.
Af lgowner
#164011
lennon skrev:Brilleløs 3D i den kvalitet som vi har nu MED briller ligger vist flere år ude i fremtiden.
det har du nok helt ret i, og løsningen som Philips har været med til at fastsætte er nok stadig med børnesygdomme når den kommer på markedet første gang.
Af Badedyret
#164012
Hej

Ved ikke med passiv 3D men vil lige kommentere det med at
Samsungs 64 tommer nok er det bedste 3D tv pt. h
Har selv lige købt et Samsung PS64D8005 og har kun set
noget af en Harry Potter film i 3D.
Det virker fint men virker i mine og min kammerats øjne
unaturligt og det værste at at vi begge blev meget trætte
i øjene og hovedet af at kikke på det.
Så mine penge kommer ikke til at gå til 3D film ::l
Men er forøvrigt glad for tvet og er ikke købt pga 3D.

Hilsen Jan
Af lennon
#164014
Badedyret_ Du har under alle omstændigheder købt en af de absolut bedste 2D performere på rå billedkvalitet. Men derfor er det da surt ikke at kunne nyde 3D - uden gener .Har selv bla set noget fodbold på sidste års 63" version, og det var i hvert fald mere overbevisende end de præsentationer jeg har set på LCD/LED . Har retfærdigvis ikke set passiv 3D på LCD .
Af Badedyret
#164016
Håber da osse det er et godt tv O_O men er nok lidt skuffet
over 3D men var osse kun et prøve kik.
Sad i en halvlys stue 2 meter væk og har slet ikke stillet noget
på den endnu.
Kan være det er bedre hjemme på min egen væg og det er
blevet indstillet lidt.
Må jo bare vente de par månder indtil mit hus er færdig renoveret
efter en brand. Så står opmagesineret hos en kammerat.

Hilsen Jan
Af BrunoB
#164043
Uden at være forlovet med hverken det aktive eller passive system ville mine penge sandsynligvis gå til et passivt 3D TV hvis jeg skulle have TV i dag.
Mit diffuse råd angående at vælge en af top modellerne indenfor det passive system er bl.a forårsaget af at min tyske PC bibel PCGames&HW i en test for nylig af passive/aktive 3D monitors konkluderede at for det passive systems vedkommende var der nogle af monitorerne der var komplet uegnede til at vise acceptabel passiv 3D selvom de egentlig var indrettet til det.
Hvorimod et par af de bedre passive modeller faktisk godt kunne konkurrere med de bedste aktive modeller angående 3D kvalitet(og uden disses flimmer:-).
Af nanfred
#164123
Hej


Tusind tak for alle jeres kompetente svar.

Vi har nu valgt et Philips i 7000 serien med Pasiv 3D i 55¨ O_O så det glæder vi os til at hente hjem i morgen. Vi fik det til en god pris i FONA kr. 11.000.-

Så nu er det bare hvad vi skal vælge af hjemmebiograf O-O det skal være Philips da vi har haft en som vi var glade for.

Hilsen

Tine.
Af Thomas Fisker
#164126
Så skal det da helt bestemt være HTS9520, super flot 5.1 fra philips, med god lyd også.
Og så har elgiganten.dk det til 5999,- hvilket er meget billigt for det system, vejl. udsalg er 9999,-