Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nanfred
#164127
Hej

Det var også den jeg havde kigget på også fordi den har 360 grader lyd.

Tine.
Af BrunoB
#164133
nanfred skrev:Vi har nu valgt et Philips i 7000 serien med Pasiv 3D i 55¨ O_O så det glæder vi os til at hente hjem i morgen.
Gider du melde lidt info tilbage når I har fået afprøvet 3D´en.
TV´et er sikkert godt nok, men hvodden:-) er den der 3D? Ikk?
Af nanfred
#164135
Hej

Jo jeg skal nok vende hurtigst tilbage når vi har instal. og afprøvet det hele.

Hilsen

Tine 8)
Af lgowner
#164142
nanfred skrev:Hej

Jo jeg skal nok vende hurtigst tilbage når vi har instal. og afprøvet det hele.
kan du lige skrive om philips skærmen understøtter 2D->3D (altså SBS left/right el. up/down billed konvertering)
Af Freke1
#166495
I diverse 3D film, 3D trailers, 3D youtube videoer eller 3D hjemmevideoer eller 3D fjernsynsudsendelser er 3D effekten justeret forskelligt. Det afhænger af hvor tæt de 2 kameraer var og hvor instruktøren har valgt at have fokus - alt er muligt. Om alt popper ud af fjernsynet eller alt er bag glasset er helt op til instruktøren. Så hvis man skal vurderer fjernsynet og ikke filmen kan man kigge efter ghosting (aka crosstalk) dvs kan venstre øje se noget af det som kun højre øje burde kunne se.
2D til 3D er efter min mening noget som sjældent er godt, et helt hold bruger måneder på at konvertere en 2D film til 3D, og det bliver aldrig lige så godt som hvis man havde brugt 2 kameraer (eller et 3D kamera med 2 linser) fra start.
Så længe passive 3D fjernsyn har den halve opløsning af aktive 3D fjernsyn bliver kvaliteten vel aldrig den samme selv om brillerne er lettere og der ikke er nogen flimmer (hvis man kan se den, jeg kan ikke).