Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lord_Shiva
#163623
Hej Allesammen,

Jeg er den lykkelige ejer af et nyt LG PLASMA TV 60", 60PZ950W . I forbindelse med 3D, har jeg et par spørgsmål, jeg ikke synes jeg kan finde information om i manuallen eller på nettet.

1) Er der nogen grænse på antallet af 3D briller man kan tilslutte fjernsynet? Der fulgte 1 par med, og jeg overvejer at købe 3 par mere (4 i alt).? (Jeg tænker også om det vil have nogen indflydelse på kvaliteten.

2) Jeg synes ikke at kunne se, om signalet er via bluetooth eller infrarød?

3) I forbindelse med at jeg skal have investeret i 3 par briller yderligere, er der nogen der har et sted hvor de kan købes billigt? :)

Jeg håber nogen af jer har nogle fornuftige input til en begynder :)


Mvh

Lord_Shiva

PS: Jeg er nok ikke den rette at spørge om jeg er tilfreds med billedkvalitet osv, jeg kommer fra et 25" B&O fra 1983 - så det er en hel ny verden.
- Jeg har forsøgt at se om jeg kunne finde pixel fejl eller lignende, uden "held".
- At 50" er kritiseret for sit sportniveau kan jeg ikke forstå, umiddelbart synes jeg ikke der er det store at kritisere på denne.
- Retention har jeg INTET bemærket, og jeg har pt. kun benyttet den til TV i gennem Yousee HD-boks.
- Skærmen er musestille, når jeg slukker for HD-boksen og efterfølgende fjernsynet, er jeg ofte i tvivl om hvorvidt fjernsynet er slukket!! :-)

Jeg skal også i løbet af den kommende måned have investeret i en blueray-afspiller og lydsystem. Hvis der er nogen der har nogen gode ideer, så må I hjertens gerne komme med input :)
Pt har jeg kigget lidt på Harman Kardon BDS800 eller BDS 890. Er der nogen der ved hvilke nye tiltag der er kommet i 2012 versionen i forhold til 2011? Forskellen er ca. 2.000kr mere for 2012 versionen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#163648
Den bruger så vidt jeg husker infrarød, men det kan du jo nemt teste ved at holde et kamera op foran brillens front og se om skærmen på kameraet "fanger" de infrarøde stråler.

De infrarøde stråler sendes bare ud som spredehagl, så der burde ikke være begrænsninger, og 4 briller skulle ikke give nogen problemer. :)
Af Lord_Shiva
#163669
Hej Rasmus,

Det lyder super - vil lige prøve det :-)

Mvh

Lord_Shiva