Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zhaban
#156633
Hey folkens!

Jeg har købt mig et Sony EX720-Tv med 3D-briller til. Brillerne er selvfølgelig også fra Sony.

Jeg har forsøgt at afspille 3D-film fra min PC med et almindeligt HDMI-kabel. Jeg kan godt se, der sker noget når jeg tager brillerne på, og funktionen er der en smule, men billedet er bare super utydeligt og som om alting i billedet har en ekstra skygge.

Jeg ved ikke om det bare er sådan med 3D-Tv, men jeg håber virkelig det kan blive bedre.

Så ja mit spørgsmål er selvfølgelig; hvad skal jeg gøre for at gøre 3D-billedet skarpere? Er det mit HDMI-kabel den er gal med? Eller er det fordi filmen afspilles fra PC?

Hjæælp. :)
Af Kratz
#156811
Noget af det du beskriver er ghosting, som er et velkendt problem for 3D billeder på TV med den nuværende teknologi, særligt på LCD skærme.
Af Zhaban
#156843
Det er virkelig så udtydeligt, at man får ondt i øjnene af at kigge på som det er nu :(( Det kan da ikke være rigtigt, det skal være sådan?
Af steffenj
#156858
Hvilken type 3d film afspiller du? Er det sidebyside 3d du har eller hvordan?
Af APK
#157129
Hej, Jeg har selv et ex720 med br250 briller. Når jeg afspiller sbs film via min WD TV Live HUB og sidder korrekt (midt for skærmen) fungerer 3D effekten upåklageligt. Hvis man fokuserer i kanterne på billedet, er der uskarpheder så det er med at holde fokus hvor filmskaberen vil have det:-) Når man formår det, spiller det ganske glimrende.

2D til 3D er værdiløst!
Af Shadonis
#157680
Hej

Jeg har også et Sony EX720 og fundet ud af af min bærbar kun understøtter HDMI ver. 1.3 og det er kun HDMI ver. 1.4 og 1.4a der understøtter 3D, så det kan være det du oplever at det kun er en 3D emulering som dit TV kan lave og ikke " the real thing"....så endnu en udgift...og det er ikke lige til at finde noget med HDMI 1.4 bortset fra grafikkort, bærbar med HDMI 1.4 og så Blueray afspillere med medieplayer indbygget....ret mig endelig hvir jeg tager fejl