Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Storgaard85
#155307
Hej

Jeg har købt en Samsung UE55D8005 for en måned siden. Det er bare først nu jeg rigtig er begyndt at have tid til at få set film mv. I den forbindelse har jeg fundet ud af, at der er en del clouding i højre side af skærmen. Mit spørgsmål er så om man kan få byttet fjernsynet her en måned efter?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#155313
Du kan reklamere over fejlen. Returretten er dog væk.
Brugeravatar
Af MigSelv
#155335
En bytning af tv vil ikke hjælpe, clouding er en del edge led teknologien. I bedste fald, vil et nyt tv have mindre clouding, men risikoen for større clouding problem foreligger også.
Samsung vil sikkert sige, at det ligger indenfor specs. Men din chance for returnering/ophævelse af køb, vil/skal nok gå igennem forbrugerrådet. Du er jo ikke gjort bekendt med, at denne teknologi medfører urimelige skavanker.
Af Letten
#155336
Det kan næppe kaldes en urimelig skavank.

Dels er det en kendt problemstilling ved Edge LED.

Dels har det jo ikke generet dig i daglig brug indtil nu.

Lad mig gætte: du opdagede først efter mørkets frembrud og du havde endnu ikke fået tændt lyset i stuen og så en "mørk" film eller en film med sorte bjælker.

Under almindelige brugsbetingelser giver det TV jo nogle fantastiske billeder med et formidabelt sortniveau - også rost af Rasmus herinde.

Hvis man tænder noget lys i stuen (alligevel godt for øjnene) så er problemet ikke så udtalt.

Hvis man godt kan lide at se film i "biografmørke" skal man nok overveje et plasma.
Af PhDream
#155346
Letten skrev:Det kan næppe kaldes en urimelig skavank.

Dels er det en kendt problemstilling ved Edge LED.
Hvordan er det et kendt problem ved Edge LED? Er det noget producenterne skilter med? Er det noget forhandlerne skilter med?

Jo, nørder og folk som går mere op i billede/lyd og evt. besøger netsider som denne, er nok klar over teknologiens begrænsninger, MEN flertallet er alligevel ikke bekendt med problemerne.

Jeg vil sige, at det sagtens kan kaldes en urimelig skavank.
Af Mysen
#155348
Jeg synes ikke det er en urimelig skavank, når den først opdages efter en måned. Jeg ved godt, at når man først finder en betydelig fejl, er det svært at abstrahere for den, men det ændrer ikke på, at hvis den skulle have været i kategorien under ting, man kunne klage over, så ville man have set eller hørt fejlen med det samme. - eller i hvert fald indenfor returperioden..
Af Letten
#155349
PhDream skrev:
Letten skrev:Det kan næppe kaldes en urimelig skavank.

Dels er det en kendt problemstilling ved Edge LED.
Hvordan er det et kendt problem ved Edge LED? Er det noget producenterne skilter med? Er det noget forhandlerne skilter med?

Jo, nørder og folk som går mere op i billede/lyd og evt. besøger netsider som denne, er nok klar over teknologiens begrænsninger, MEN flertallet er alligevel ikke bekendt med problemerne.

Jeg vil sige, at det sagtens kan kaldes en urimelig skavank.
Det er ikke et "problem" det er en begrænsning i teknologien.

Min telefon løber også tør for strøm en gang i mellem. Det er fordi den er batteridrevet. Det har visse fordele frem for en med ledning, men ulempen er altså at den kan løbe tør for strøm hvis den ikke oplades jævnligt. Det er ikke en fejl ved produktet, men en begrænsning i teknologien.

Om 10 år kommer der sikkert en mobil med evighedsbatteri og til den tid kommer der sikkert også TV på 5mm tykkelse med perfekt jævnt sort.

Indtil da må vi leve med opladere og at edge LED har lidt clouding under visse betingelser.