Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#154692
Hej fladpaner!... øh jeg mener Flatpanels ! :p :D

Jeg skal ud og købe mig et nyt TV, jeg sidder med et MEGET gammelt 19" crt tv, og nu må det sku være nok! :D
har læst en masse indlæg og købsanbefalinger, men er stadig i tvivl
jeg har kigget på UE40D6530, UE46D6505, UE46D7005 og et LG LW650.. er lidt bange for d7005 efter at have læst at det hakker :/

edit:

lige et hurtig spørgsmål

lw550w 55" 9995,-

fandme godt tilbud.. er det ikke bare et 100hz lw650? eller hva?

godt eller skidt?

hurtig svaar tak, skal købes inden jul!
Senest rettet af Syllebob 20. dec 2011, 01:44, rettet i alt 2 gange.
Af Mysen
#154693
hvem får du tv fra? Yousee, Stofa?
Hvem betaler du til?
Af Syllebob
#154694
det går bare over huslejen tror jeg.. aner faktisk ikke om det er yousee eller hvad det er.

hvis tv'et nu ikke har dvb-t2, kan man vel bare købe en boks man sætter til tv'et?

det svært at bestemme sig for hvad fanden jeg vil købe
:s hjææælp
Af Mysen
#154698
Det er en god idé at finde ud af, om du modtager tv fra det ene eller det andet sted. Hvis du ikke betaler til hverken Yousee eller stofa, så kan det være du har en post, der hedder tv på din huslejeregning.

Jo, du kan få dig en boks med DVB-T2, hvis det viser sig, at det er her, du får dit signal, men det er en langt, langt bedre løsning at have tuneren i dit tv..
Af Syllebob
#154700
det er yousee jeg har her, har jeg lige læst mig frem til. Så er det på plads

jeg vil gerne købe det tv meget snart, så jeg kan se dronningen's nytårs tale i HD!!! ;;)

samsung D6505/6530/7005 eller LG LW650??
Af Mysen
#154704
Ok, jamen så er det ikke nødvendigt med T2.

Om du vælger det ene eller det andet, betyder ikke så meget, når du nu er så vild med Samsung. Men du må ikke vælge en på 40", når du har plads til mere.
LW650w akal vælges for den passive 3D. Det er det, der gør den speciel. D7005 er bedre end D6505, selv om det næppe er meget. Du skal nok ikke forvente, at D6505 hakker mindre end den.

Jeg ville vælge PS51D8005, hvis jeg stod i din situation. Alternativt kunne man snuppe 50PZ950 fra LG, hvis designet passede bedre til din smag.
Af Syllebob
#154705
ok super.. mange tak

jeg vil helst have et LED tv, med et godt billed der ikke hakker, alt andet er ligemegt, 3d er heller ikke noget jeg absolute skal have, men det jo umuligt at købe et nyt tv uden 3d, med mindre det er en gammel model.

jeg kigget også lidt på sony, men min ven har et, og sys ikke at billedet er særlig godt når man ser SD, det som om der kommer små pixel rundt om ting der bevæger sig hurtigt. :/

det behøver ikke være noget bestemt mærke, bare noget der er pengene værd
Af Mysen
#154716
Hans tv kan være indstillet forkert. Hvis han f.eks. har skruet "skarphed" op for at minimere disse pixeleringer, så har han faktisk opnået det modsatte. Det kan også være udsendelsen, der er i dårlig kvalitet, og så kan intet tv undgå fejlene.

Sony's mellempris tv er ganske fint anmeldt, og du kan få 55" ex720 for ca 10.000.
Men SD kvaliteten er altså bedre på en plasmaskærm, så hvis du fravælger plasma af den ene eller anden grund, så er den lidt ringere SD gengivelse noget, du må tage med.
Af Syllebob
#154717
ærligt talt så troede jeg plasma var forældet og bagud i forhold til lcd, men det kan jeg se ikke er tilfældet
efter jeg er kommet herind og læst lidt.

det sq noget besværligt noget at købe nyt tv, man vil jo helst have det bedste for sine penge
måske jeg sku kigge på noget plasma

det PS51D8005 ser nu også ret lækkert ud
Af Syllebob
#154754
slet ikkk nogen der har noget at sige? ku godt bruge lidt input
Af lgowner
#154759
Syllebob skrev:slet ikkk nogen der har noget at sige? ku godt bruge lidt input
du kan få input fra mig omkring LG, og nok intet negativt om andre.

har selv et par plasma og LED (LW) serien...

LW650W er et helt ok valg, hvis man skal have klart billed med de nye smarttv funktioner som tilbydes oveni.
- ingen støj eller summen når det er tændt.
- stik vender sidelæns, så du kan hænge det tæt på væggen.
- enkel opgradering når opdatering er klar, enten usb eller internet.
- menu'r enkle og informationerne let forståelige.
- lyden er så god som man kan få ud af et tv, på kun få centimeters tykkelse.
- lavt strømforbrug (ca. 80-85w)
- er der børn i lejligheden, så vil 3D dual play funktionen være en vinder hos dem, eller måske dig selv og en ven, når der spilles splitskærm.
- design på LW650 er jo også helt ok?
- som andre skærme kan en harddisk tilsluttes og du kan optage programmer når du ikke er hjemme via guide eller spole frem/tilbage i live udsendelser, som er en fordel.

Nye plasma modeller er også helt ok,
- de har klarere farver, bedre kontrast..
- tykkelse, strøm og aktiv 3d kan være mindre attraktivt på lg plasma skærmene.
- men ellers også et fint valg.

LED er en klar vinder for mig ved helhedsindtrykket, selvom billed på plasma'n kan være bedre, så vil jeg have det hele og vurdere udfra det. og LED billed er slet ikke dårligt, plasma skærme gengiver bare farver lidt bedre.
Af Syllebob
#154760
;) Tak!!

hvordan er lw650 når du ser normale tv kanaler der ikke er HD?
Af lgowner
#154769
Syllebob skrev:;) Tak!!

hvordan er lw650 når du ser normale tv kanaler der ikke er HD?
jeg har kun lw550, så 100 vs 200hz er forskellen, og for mig var det ikke vigtigt,. for nogle så betyder det meget.

med boxer, ser sd kanaler ud præcis som på de ældre plasma modeller, så kvalitet er vel ok, selvom boxer ikke leverer super kvali.
fra Sat boksen i 720p, med sd kanalerne opskaleret er billed da også fint nok.

jeg fik måske ikke nævnt at en detajle, som jeg dog kan lade mig genere af, som ikke har betydning for almindelig tv, er sort skærmbilleder.. der virker edgeled belysningen så lidt forkert på min model. men det har så ingen umiddelbar påvirkning af tv, som jeg ser.. men det bliver altså tydligt at edgeled delen tændes når der er sort skærmbilleder med f.eks rulletekst i midten kun. men hjælper da klart på kontrasten når der er almindelig lyse billeder.
Af Syllebob
#154773
tak for dit svar