Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Kasper FMN
#154589
Hej folkens, jeg går og planlægger at købe et nyt fjernsyn, og da jeg er glad for Sonys produkter generelt - og jeg får en gratis PS3 med i købet - har valget faldet på enten et NX720 eller NX723.

Problemet er så, at det er svært at finde nogen information, der sætter de to fjernsyn op mod hinanden - hvilken er bedst? Da jeg ikke selv er den store ørn til dette, tænkte jeg, at jeg ville spørge de kloge hoveder herinde om hjælp - hvilket et skal jeg tage? Er der overhovedet nogen forskel?
Af mcniklas
#154590
Det er samme tv bare med en anden tuner :)

Sony opererer med 3 varianter af TV til det nordiske marked i år.

- De modeller der ender på 0 og 1, eksempelvis HX720, sælges med tuner for DVB-T (digitalt tv fra egen antenne) og DVB-C (digitalt kabel-tv)

- Modeller der ender på 3, eksempelvis HX723, sælges med tuner for DVB-T, DVB-T2 og DVB-C

- Modeller der ender på 5, eksempelvis HX725, kommer med tuner for DVB-S, DVB-S2 (satellit-tv), DVB-T og DVB-C
Brugeravatar
Af Kasper FMN
#154606
Tusind tak for det hurtige svar, mcniklas - du har været en kæmpe hjælp! :-)
Af Mikael H.
#154617
Hej Kasper

Blot til info..

Lige som dig var jeg også brændt meget varm på 46NX720, og det blev bestemt ikke værre af at der medfølger alu-fod med aktive højtalere, samt muligheden for at tilkøbe PS3 for 549 kr.

Ved et tilfælde fandt jeg ud af at Sony Center Aalborg solgte samme set-up, dog 723, til samme pris som andre, nemlig 9999,- men hos dem fulgte der yderligere en kasse med to Harry Potter 3D film, samt to stk 3D briller....

Her efter var jeg ikke sen til at beslutte mig....

Muligt at du i dit lokale Sony Center kan gøre samme bundle handel.

VH

Mikael
Brugeravatar
Af Kasper FMN
#154621
Tak for heads-up, Mikael. Jeg har ganske rigtig tænkt mig at tage en tur forbi et Sony Center - om tilbuddet så er det samme som det i Aalborg, må tiden vise, men da der er juletilbud i Sony Centre landet over for tiden, er NX723 i al fald nedsat med 2.000 bops, hvilket jo er ganske godt, når PS3-tilbuddet kommer oven i hatten. Hvis jeg så også får gratis 3D-briller er hele julen jo reddet ;-)
Af Jens Thomsen
#157380
Jeg lurer selv lidt på et 40" NX732 tv i øjeblikket. Jeg har fået et godt tilbud på 7700 inkl. denne her fod, SU-B401S, med højtalere indbygget.

Men hvordan er det nu med foden (SU-B401S), den sidder fast ved de 6 grader og kan ikke ændres i vinklen, vel?

Hvilken højde bør det bord, man stiller fod+fjernsyn på ca. være? Det er, så vidt jeg kan forstå, designet til "lave møbler", men hvad dækker det? Jeg kan forestille mig, at hvis det møbel, jeg har i tankerne at bruge, er for højt, så vil det hurtigt blive irriterende at se på.
Af nesager9
#158826
Jens Thomsen skrev:Jeg lurer selv lidt på et 40" NX732 tv i øjeblikket. Jeg har fået et godt tilbud på 7700 inkl. denne her fod, SU-B401S, med højtalere indbygget.

Men hvordan er det nu med foden (SU-B401S), den sidder fast ved de 6 grader og kan ikke ændres i vinklen, vel?

Hvilken højde bør det bord, man stiller fod+fjernsyn på ca. være? Det er, så vidt jeg kan forstå, designet til "lave møbler", men hvad dækker det? Jeg kan forestille mig, at hvis det møbel, jeg har i tankerne at bruge, er for højt, så vil det hurtigt blive irriterende at se på.
Hej.
Fik du købt NX 723,og hvis er du så tilfreds,og hvordan med foden,kan den vinkles.
Mvh.
Af Jens Thomsen
#158828
Nej, jeg har udskudt det lidt, mens jeg overvejer, om jeg skal bruge pengene til en projektor i stedet. Men jeg fandt manualen på Sonys hjemmeside, og det ser ikke ud til, at højtalerfoden kan justeres i vinklen.
Af nesager9
#158830
Tak for svaret.Det var også det jeg frygtede.
Det er ellers en flot tv,personlig kan jeg godt lide glasfronten.
Men så bliver det nok Hx modellen.
Mvh.