Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#151743
Jeg har i lang tid gået og glædet mig til det tidspunkt hvor jeg skulle sende en bestilling afsted på et 50VT30 fra Panasonic - dette TV primært fordi det er det der får flest roser med på vejen, bliver brugt som reference så godt som alle steder og jeg har en forkærlighed for Panasonic. Jeg var og er dog stadig åben for andre, så jeg tog en tur i Elgiganten i dag hvor en særdeles villig og, lød det til, relativ vidende sælger, tog mig på tur - de fleste andre modeller han viste frem var ikke så relevante, fx synes jeg at en 50" Cinema model virker meget lille (selvfølgelig pga formatet, men alligevel), men det lykkedes ham alligevel at fremvise et jeg faktisk godt kunne se som et alternativ til VT30, nemlig et 47PFL7666 fra Philips.

Jeg er selvfølgelig klar over, at Philips nok ikke slår Panasonic, men jeg må også realisere, at jeg ikke er ekspert nok til at kunne gå ned i de detaljer om fx farvegengivelse anmeldelserne her på siden gør så om sort er sort eller kun lidt sort har jeg svært ved at se - og når jeg egentlig lever fint med mit oldgamle 42PA20 vil de fleste nykøb nok overgå det.

Det jeg ser interessant ved Philips er primært deres passiv 3D, mindre strømforbrug da det ikke er plasma samt 2500 sparet. Spørgsmålet er selvfølgelig bare, om TV'et har nogle ulemper så jeg alligevel skal holde mig til Panasonic?

TV'et skal bruges meget allround - ser rigtig meget almindeligt TV, men ser da også et par film om ugen ligesom der også ryger spil på (Wii + PS3) en gang imellem.
Af Ronni R.
#152341
Philips har ydermere mat panel og Dualview gaming.

det egner sig rent ud sagt bedre til almindeligt forbrug.
Af keysersoze
#152811
Jeg endte med VT30 - passiv 3D lyder netop ekstremt interessant, men det er trods alt ikke dér størstedelen af forbruget vil ligge og når netop 2D billedkvaliteten og størrelsen var nogle af de vigtige punkter faldt valget som det gjorde.

Jeg siger tak for input!